grup d'amigues + amistat
Hola , moltes gràcies pel que feu, estem molt agraïts de tenir a algú que ens escolti i ens aconselli, de veritat. Gràcies <3
Jo volia escriure en aquest espai per una cosa que sempre m'ha afectat però que fins fa poc m'he adonat.
- El tema es que les amistats mai m'han funcionat. Sempre acabo triant a les amistats més tòxiques i pasotes en comptes de les bones amistats que estàn en les bones i en les dolentes. Tinc un grup d'amigues que bueno... sempre han sigut molt maques amb mi i tal. Però es que tenen una percepció incorrecta de mi, és a dir, elles realment no em coneixen perquè no treuen lo millor de mi. La meva personalitat quan estic amb elles es basa en fer-les riure perquè estàn depres, consells quan ho necessiten i poca cosa més. No saben com em sento en la majoria de vegades, no coneixen els més gustos per ex. en nois i buff sento que no són les persones indicades.
-Hi ha una d'elles (posem-li Carla) que és amb la que més em portava. Parlàvem cada dia, quedàvem molt, i ens explicàvem de tot però es que ara m'adono que aquesta persona sempre ha estat en les bones pro mai en les dolentes, mai. Fins i tot un cop li vaig dir que nessitaava parlar amb algu i desfogar-me i no em va ni contestar el mssatge quan estava connectada al insta. Sempre que volia parlar-li sobre alguna cosa q m'afectava passava de mi i començava a explicar el seu problemes i jo doncs l'escoltava però per dins em cremava. Aquest estiu ha desconnectat totalment d mi, fins al punt de quedar amb les altres del grup i amb mi no. Però eh, seguia veient les meves histories i parlant de mi amb les altres sobre la meva vida, vamos, cotilleando i es en plan, si vols saber alguna cosa preguntamho a mi, som amigues no descunegudes. A part, em fa molt molt mal que em tracti aixi perq jo l'he estimat moltissim i es que sempre les persones que més estimo, son les que més mal em fan i em fa molta ràbia.
-La Carla es la tipica persona que quan li fas cas t'ignora i passa de tu i quan tu comences a passar d'ella, bé corrents un altre cop i buah, quin pal de veritat
-Les altres del grup, m'hi porto bé i tal, però es que no coindicidim en moltes coses últimament. A elles li agraden molt el marujeo, parlar de tios tot el dia, tenir comptes priv. per parlar amb els nòvios i cotilleando i a veure, ho respecto perque elles s'ho passen b aixi m'imagino, pero a mi no em mola res. Prefereixo parlar sobre nosaltres, fer plans xulos, activitats com sortir a fer excercici i tal. Ultimament no coincideixo gens.
-Clar, despres d'haver llegit aixo, es evident que hauria de buscar-me altre grup d'amigues, però es que no vull. Es un pal començar de 0 amb altra gent i q alfinal em facin mal perq es que soc molt sensible.. a part, sóc bastant sociable i tal i doncs elles (el grup) no ho són molt i molts cops sento que intenten competir amb mi, per ex. es posen a dir-me que tal persona les ha ficat en mejos de instagram i que qué raro que no t'hagin ficat a tu i tal no ho sé... a mi no em mola la gent q vol competir i tal. O quan s'em dona bé alguna cosa, sempre intenten quedar per sobre de mi, per ex. si s'em dona bé dibuixar, no pot faltar un comentari que digui -Ja bueno. dibuixar no et servira gaire, a mi s'em dona bé tambe pero em poso nerviosa quan em miren.- Coses aixi que dius, joder alegra't per mi o jo q se.
- Eh però aquest grup moltes coses dolentes tindra pero de bones també, no dic que no. Però em poso a parlar amb altras grups i tho juro es nota la diferència de la toxicitat que te el nostre i la bona amistat, confiança, maduresa que tenen els altres grups.
-Volia desfogar-me una mica i que em doneu un consell sobre què hauria de fer. Me les estimo moltisiim i se que elles a mi tambe (la carla no gaire) i vull seguir amb elles però es que vull que deixin el marujeo perq a mi m'importa una merda el que fan els altres o vull també que sigui gent sana, que s'alegri dels teus logros i tal pero esq en el fons sento que em tenen enveja i me mare mho ha dit i tot i mira que no ens veu molt juntes, no ho sé però jo el que vull es a elles però si no, em sembla que em tocará buscar altre tipus d'amistat...
també m'agradaria que em diguessiu quines són les coses que hi haurien d'estar en una amistat si o si, aixi m'ho plantejaria més si deixar de parlar amb elles o no.
Mersii per llegir
Laura Centellas

Hola bonica!
Gràcies per escriure'ns i per les teves paraules! Ens animen a seguir amb la nostra feina!
Pel que fa a la teva consulta... és dolorós adonar-se que la relació que tens amb altres persones et provoca tant desgast i et fa sentir malament. Una relació (d'amistat, de parella...) ha de fer-nos sentir bé, valorades, admirades i acceptades per com som. Si sentim que no ens coneixen o que no s'interessen per nosaltres... potser no és una bona amistat.
Tu ens dius que no vols deixar el grup perquè no vols començar de 0, però potser haurem de canviar la mirada:
totes les amistats tenen un prinicipi (una connexió o elements en comú), un moment important (alguna cosa que t'uneix més enllà dels aspectes en comú) i una evolució de les persones que en formen part.
A vegades aquesta evolució va en paral·lel i podem seguir amb l'amistat molts anys. Altres vegades les persones evolucionen de manera tan diferent que només les acaba unint el passat, però no el futur.
Si tu ets sociable, si tens ganes de parlar amb altres persones, si tens ganes de connectar amb gent amb qui fer plans, esport i el que sigui, fes-ho! Pots compaginar els diferents grups, no t'has de quedar tancada en un sol grup. De fet, és molt sa tenir diferents ambients!!
No les deixis de banda, però amplia el teu cercle, veuràs que et sentiràs molt millor. Busca les persones que et poden aportar i allunya't de les que et desgasten ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas