Dermatofagia
Hola.
Des de sempre m'he mossegat les pells dels costats dels dits per estrès o simplement inconscientment, mai havia pensat que fos un problema fins que he vist un vídeo de diferents trastorns (o problemes no sé com s'hauria de dir) i sortia la dermatofagia i és que mentre ho mirava m'estava mossegant les pells! He pensat que potser el tinc, no em vull autodiagnosticar, però estic preocupada, ja que m'he llegit diverses definicions i la veritat em defineix molt aquest el que em passa. És greu? S'ha de trectar? Com s'ha de fer?
Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Nosaltres no podem saber si és greu o no, això ho hauria de valorar un/a dermatòleg/a o metge/essa de capçalera. És evident que és un hàbit que no és saludable, però fins a quin punt és perjudicial, ho hauràs de veure tu. En el moment en què et porti més malestar (dolor, aparença, infeccions...) pot ser un moment per parar i mirar el tractament.
El tractament generalment consisteix en buscar conductes alternatives que no et permetin posar-te els dits a la boca. És a dir, fer algunes coses que et tinguin les mans ocupades. També cal valorar el nivell d'estrès i veure quins recursos tens per poder afrontar-lo de la millor manera.
Si creus que ho necessites, demana ajuda a algun/a especialista de la psicologia que et pugui fer una valoració.
Una abraçada!
La Laura Centellas