Comparació i altres coses
Quan vaig a la platja o a la piscina no puc parar de fixar-me en el cos d'altres noies i comparar-lo amb el meu. I això fa que després em desagradi el meu cos. A l'hora de menjar em fixo en el que mengen els altres i m'obligo a menjar menys que ells. Si menjo més del que vull em sento malament i em sento obligada a intentar vomitar (mai ho he aconseguit) o a compensar-ho amb esport. Intento no beure refrescs per no pujar de pes. A vegades no puc disfrutar perquè no paro de pensar en com puc conpensar lo que he menjat, tot el menjar que he menjat durant el dia i en què em falta per menjar aquell dia. No vull deixar de menjar perquè els meus pares s'enterarien i no estan d'acord amb mi i més coses. També tinc molts complexes com tenir massa pèls al cos.
No se com fer per deixar de sobrepensar en el menjar, deixar de compararme i tenir més autoestima.
Gràcies per prestar atenció.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que no deixàs de comparar-te amb els altres, és inevitable que et comparis amb els teus companys/es, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d'aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa unes setmanes o un any i pensar què has millorat i que t'agradaria seguir millorant.
També comentàs que no deixàs de pensar en el menjar, com bé saps, els aliments són necessaris i bàsics en la nostra vida, ens aporten energia per funcionar, per tant, hem de menjar de tot i de manera equilibrada i que les emocions estan molt connectades amb el nostre estómac, quan ens posem nerviosos o estem tristos podem perdre la gana. Et recomanem que ho consultis a altres professionals de la salut (metges o nutricionistes) experts en el tema perquè et puguin guiar i aconsellar-te amb més criteri.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas