Dir no i càrrecs que no són meus
Em costa molt dir que no per por a que s'enfadin amb mi o caure malament. Sé que he d'aprendre però em costa molt. I tinc un altre problema i és que quant la meva germana i jo anem amb el meu pare sento que tinc que encarregar-me d'ella i tinc que fer de mare ja que el meu pare sempre treballa o no ens presta atenció. Ella s'enfada amb mi per cuidar-la així però si no ho faig la infància de la meva germana pot ser dura.
Gràcies per l'atenció.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Estem d'acord amb tu. Segons l'educació que hem rebut i la nostra manera de ser, ens pot ser difícil posar límits a les altres persones. Però fer-ho és una manera de respectar-nos i de reconèixer el que valem. No ho podem fer tot a qualsevol preu.
Des d'aquí t'animem a provar de dir "No" a alguns favors que et demanin durant la setmana. Fes-te el propòsit de dir que "no" a un parell de situacions.
Si encara et sents incòmode, pots provar d'allargar la decisió. És a dir, demanar que t'ho deixin pensar uns dies. D'aquesta manera et serà més fàcil prendre una decisió més meditada.
Referent a la teva germana, és una situació diferent. Tot i que entenem la teva protecció, el teu pare s'ha de fer càrrec de la situació, i si hi ha negligències o desatenció caldria que ho comentessis a persones adultes del teu entorn (professorat, metges/essa, família....). No et toca a tu portar carregar aquest pes.
Torna'ns a escriure per saber com estàs. No és fàcil el que estàs vivint i ens agradaria que ens ho vagis compartint si et ve de gust
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas