nervis
No ho puc evitar, cada vegada que he de parlar en públic, que aixeco la mà a classe o que parlo amb algú fora del meu grup d'amigues, el cor em comença a bategar molt de pressa i em quedo en blanc, i a vegades dic coses que no vull dir. I a l'autobús, si he de dir «gràcies» o alguna cosa a algú, ho dic molt fluixet perquè no em sentin, però després penso que ho hauria d'haver dit més clar. Soc terriblement vergonyosa i insegura, em poso molt nerviosa, i no sembla que ningú se n'adoni, perquè acostumo a donar una imatge de mi dura i segura.
M'agradaria saber si hi ha alguna solució o el motiu d'això. Moltíssimes gràcies, espero haver-me expressat bé.
Laura Centellas

Hola!
La vergonya és una emoció que se supera menjant-te-la! És a dir, fent allò que ens fa vergonya. A vegades ens va bé preparar-ho amb antel·lació, assajar-ho i practicar-ho abans. D'altres vegades n'hi ha prou llençant-se a la piscina.
Posa't petits reptes setmanals com aixecar la mà un cop al dia, parlar amb algú poc conegut un cop a la setmana, dir gràcies directament a la persona que condueix el bus mirant als ulls... I amb la pràctica veuràs que cada vegada et serà més fàcil.
Recorda que el cervell ens juga males passades i sempre intenta preveure les coses que sortiran malament, així que a vegades és millor no fer-li gaire cas ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas