Preocupació excessiva?
Hola!
Us escric perquè fa dies que estic molt preocupada. Al juny vaig mantenir relacions sexuals amb penetració per primera vegada i vam utilitzar preservatiu. Va ser l'últim dia que vaig tenir relacions. El fet està en que al juliol em va venir la regla, però vaig començar a informar-me que podia ser la sang d'implantació i em vaig comprar un test d'embaraç, que va donar negatiu. A l'agost també em va venir la regla. Però ara fa dues setmanes que m'hauria d'haver vingut i no em ve. No se què fer perquè mai se m'ha atrassat tant i tampoc he estat nerviosa o estressada com perquè passi això. En un principi la meva intenció és tornar-me a comprar un test i fer-me'l aquesta setmana.
Si dona positiu tindré un gran problema. Si dona negatiu, què em recomanarieu per no fer-me tantes olles? No puc parar de pensar-hi i és un pensament tant recurrent que no em permet concentrar-me amb altres coses.
Laura Centellas

Hola,
El sagnat d'implantació és diferent del sagnat per la menstruació, tant en quantitat com en durada.
Si l'última vegada que vas tenir relacions sexuals amb penetració (o relacions sexuals que impliquin un risc d'embaràs) va ser al juny, i ja has tingut dues menstruacions, pots estar tranquil·la perquè la causa del retard no és per un embaràs.
Dona't uns dies i si veus que no et ve, et recomanem que ho consultis amb la llevadora o ginecòloga perquè pugui determinar-ne les causes. Pensa que un retard en la menstruació pot ser degut a molts motius.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
La Laura Centellas