Amic amb anorèxia
Bon dia! Tinc un dubte. Tinc un amic amb molt poca autoestima i crec que te anorèxia, només dina oerquè l'obliguen, està obsessionat amb el seu pes i vol anar sempre amb pantalons llargs. Necessito ajudar-lo però no sé com, perquè visc lluny. Els meus pares no el coneixen ni jo conec als seus pares, llavors parlar amb ells no es una opció. Que he de fer? Intento parlar amb ell i que menji, però no puc. Ajuda sisplau.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Ens expliques que estàs preocupat pel teu amic, que darrerament està molt capficat pel seu pes i l'aspecte físic. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les quals la gent ens valora! Fes-li veure que és molt més que un cos, la personalitat, el caràcter i les habilitats, són rellevants i hi ha molts aspectes que fan que cadascú sigui especial. Parla amb el teu amic i aconsella-li que ho parli amb els seus pares i que junts busquin ajuda professional. Tenir una bona relació amb el menjar, és molt important, ja que l'equilibri entre els aliments i nutrients és necessari per a un funcionament adequat del nostre cos. De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques, potser el teu amic podria sol.licitar-ne una. Són trucades on poder explicar tot allò que preocupa i fa patir, un espai reservat on podrà desfogar-se i poder explicar aquelles coses que està sentint. Una de nosaltres (psicòlogues) l'escoltarem i si cal, li podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Una forta abraçada!
La Laura Centellas