Sempre m'arrapenteixo
Bona nit.
Últimament m'estic adonant de que tinc una gran tendència a autosaboteigar-me.
Per exemple, a mi sempre m'ha encantat cantar i em van proposar de cantar per la graduació de batxillerat, i per por no ho vaig fer, per por a que alguna cosa sortís malament O de fer el ridícul. I ara em sento fatal per no haver-ho intentat. Amb l'amor em passa el mateix, un cop em vaig penjar molt d'un noi i mai em vaig atrevir a dir-li res... Ns q em PASSA!!!! M'autolimito MOLTISSIM, i em sento fatal per això... Tinc ganes com de mostrar als demés qui sóc però em costa moltíssim, sóc molt tancada i sento q no faig més q cagar-la i perdre oportunitats genials que m'ofereix la vida... Com si no paressin de passar-me per davant i jo les esquives. Es terrible... I a sobre no em sento a gust amb ma mare .. amb qui estic visquent ara mateix...
No sé ben bé què fer amb aquestes pors que tinc dins.. Sempre he estat tímida i ara ja poc a poc m'he anat obrint pro segueixo amb moltes inseguretats que arrossego de l'adolescència (que le passada bastant solitària de fet).
Ara no puc parar de pensar en lo maco que hauria estat cantar davant dels meus companys i dir com: Mira, aquí estava JO, la neneta caiada que treia 9 a física.... I és com un bucle de MERDA, que se que no em porta enlloc...
Em podríeu donar algun consell per ser més segura de mi mateixa? :( Em passa també amb més conversacions amb la gent.... És com si sempre em quedés amb més coses a dir, i tot m'ho vaig empassant i empassant.... Sento que un dia d'aquests petaré... I no falta gaire...
Visc com CABREIXADA, bàsicament. Això és tot...
A més tinc molts pocs contactes així de confiança i em sento bastant perduda ara mateix en la vida...
Gracies x llegir-me i fins aviaaat!!!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns i compartir com estàs!
A vegades la por ens vol protegir tant del dolor que acaba bloquejant-nos i complicant-nos encara més, oi?
Si et saboteges d'aquesta manera és perquè hi ha una part de tu que vol evitar les situacions que no controla, que vol assegurar-se que tot va bé (i, com que no ho pot aconseguir), prefereix quedar-se quieta i no fer-ho.
Aquestes pors i aquests patrons t'han funcionat fins ara, però ara ja no funcionen i tu has d'aprendre a no escoltar aquesta veueta de la por. És possible que ho puguis treballar millor en una psicoteràpia amb una professional, però des d'aquí et proposem que et posis tres objectius.
1. Planteja't 3 objectius per d'aquí un any.
2. Fes-los més petits i divideix-los en dues parts (d'aquí a 6 mesos).
3. Divideix aquesta part en 2 (d'aquí a 3 mesos).
4. Posa't un petit objectiu cada mes.
5. Tradueix aquests objectius amb una acció al dia/setmana
La idea és apropar-te cada vegada més al teu objectiu. Mica en mica, sense que sigui brusc i que et saltin les alarmes de la por.
Per ex. Amb el tema del cant, pots proposar-te cantar davant de públic desconegut. (1 any)
Proposar-te que abans hagis pogut fer un petit concert amb la teva família/amistats.(6mesos)
Cantar una cançó davant algú important per tu (familiar, amistat...) (3 mesos)
Compartir el teu objectiu amb algú (1mes)
Cantar cada dia en veu alta per casa (ara).
Mica en mica anar guanyant seguretat ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas