EM PREOCUPO DE MI MATEIXA
Sempre he estat una noia amb un bon pes corporal però després de molts d'anys seguits d'ansietat i depressió vaig començar a pedre la rutina i dos anys enrrere vaig augemntar 10Kg tot i que la gent em deia que no es notava molt jo no em veia bé, així que vaig decidir tindre una bona alimentació. A hores d'ara peso 54Kg però sento que encara em queda molt per arribar on vull, em veig molt inflada i miro molt les calories que menjo per veure si un aliment el puc menjar o no. Si un dia em salto la bona alimentació al dia següent sols menjo verdura i amb molt poca quantitat. Tinc por d'estar entrant amb un conflicte amb al menjar i derivar anorexixa o bulima. Què puc fer?
Laura Centellas

Hola maca! moltes gràcies per a contactar-nos i explicar-nos el que et preocupa. Ens comentes que amb els darrers anys has anat agafant pes i no et veies bé, i dius que vas començar a vigilar la alimentació, no comentes es si vas consultar a algun especialista o vas fer-ho per lliure. És important, que quan ens volem aprimar ens posem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...). ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de forma saludable. Ja que cada cos és únic i funciona diferent i el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El més important és que mantinguis uns bons hàbits alimentaris i que estiguis sana. Dir-te que no hi ha aliments bons i aliments dolents, ni aliments prohibits o que no puguis menjar. Hem de menjar de manera equilibrada i aquells aliments que sabem que no són tan saludables, de manera ocasional, però podent permetre'ns menjar qualsevol cosa. De totes maneres, com ens ,has demanat ajuda. si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides. Són espais on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir. Allà, una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El nostre telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas