no sé què em passa
fa dies que no sé què em passa i a més a més m’estic tornant a obsesionar amb el que menjo, les caloríes i deixo de menjar, em miro tota l’estona al mirall i no m’agrada. a més a més tinc ansietat i a vegades em donen atacs d’ansietat i estic tot el dia com si estigués deprimida
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, moltes gràcies per a contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Ens comentes que darrerament estàs obsesionant-te amb el que menges, amb la teva imatge i que restringeixes aliments perquè no et veus bé. Això et genera ansietat i un estat d'ànim decaigut. Com bé saps, els aliments són necessaris i bàsics en la nostra vida, ens aporten energia per funcionar, per tant, hem de menjar de tot i de manera equilibrada. Si no tenim una dieta equilibrada i completa pot tenir repercussions en el nostre cos (marejos, pèrdua de cabell, fatiga...). Dir-te que no hi ha aliments bons i aliments dolents, ni aliments prohibits o que no puguis menjar. Hem de menjar de manera equilibrada i aquells aliments que sabem que no són tan saludables, de manera ocasional, però podent permetre'ns menjar qualsevol cosa.
També és important acceptar-nos tal com som, és normal que hi hagi parts del nostre cos que no ens agradin tant. Hem de ser conscients que no hi ha cossos millors ni pitjors, tots són diferents i igual de bonics. A més, als nostres amics els hi agradem pel nostre conjunt (personalitat, caràcter, habilitats...) no només pel nostre físic.
De totes maneres, com has sigut molt valenta i ens has demanat ajuda. si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides. Són espais on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir. Allà, una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal, et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El nostre telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas