baixa autoestima
Doncs des de que tenia 12 anys (aproximadament) que tinc molt baixa autoestima, però no en el plan de que odio el meu cos, que no es així, sinó del plan de que el que sento que em causa més inseguretat és la meva cara. No faig cas dels estàndards de bellesa ni res d'això, però m'agradaria canviar el meu aspecte una mica. No sé què fer.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, agrair-te que ens hagis escrit i que ens comentis el que et preocupa. Expliques que des que tens 12 anys, creus que tens una autoestima una mica baixa i que no et sents massa a gust amb el teu aspecte, principalment la cara i que això et causa inseguretat. Tots tenim COMPLEXES (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem l'aspecte que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal com ets! Pensa que el "cos perfecte" ni la "cara perfecta" no existeixen perquè la bellesa és relativa i molt subjectiva, per a gustos els colors! A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les quals la gent ens valora! Tu ets molt més que un cos, una cara o un aspecte, el teu caràcter i les teves habilitats, les teves aptituds també conten i tot això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, dels teus valors, de les teves habilitats..) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTA tal com ets. Moltes gràcies per la teva consulta
La Laura Centellas