Confiança
Holaa, bona nit. Com esteu? Espero que estigueu bé.
Espero que em pugueu ajudar amb una situació. Jo tinc un millor amic, i m'agrada, ho sap. Però no sent res i sempre ho he acceptat i respectat el que sentia ell ( que m'estimava i que l'importava molt però no li agradava)
Un dia, vam tenir una discusió, i no ens vam parlar durant 2 dies quasi. Ell i jo tenim amics en comú, i aquell va estar parlant amb una amiga propera a mi. Van estar parlant del que va passar i en aquella conversa van surtir "confesions". Ell li deia que moltes vegades em deia coses com per exemple " te amo" o dir-me per mots cariñosos només per ilusionarme. Tot i que després es va donar compte de que estava malament, i no ho va tornar a fer. Jo em vaig sentir molt malament, perquè encara que jo no li agradés, sempre habia pensat que deia tot allò perquè som millors amics i perquè realment m'estimava. Però després d'aquell dia vaig començar a deixar de creure a vegades les coses que deia. O preguntar-me si les deia de veritat o no. Jo sé que diu que ja no ha fa perquè es va donar compte de que estava malament, però encara que intento creure moltes vegades el que diu, hi ha moments que dubto tot i que jo vull creure'l perque l'estimo i es el millor amic. La confiança es clau en tot tipus de relacions. ( amistoses, amoroses, familiars...)
Mai li vaig dir que ho vaig saber, ja que se suposa que era un secret i posaria l'amistad de la meva amiga amb ell en perill. Però crec que encara estic dolguda. Ns com fer per no dubtar o començar a creure les coses que diu. Espero que pugueu ajudar-me, moltes gràcies.
Una abraçada :)
Laura Centellas

Hola!
És natural que després d'aquesta desil·lusió estiguis dolguda i sentis que has perdut la confiança en ell. Com dius tu, la confiança en l'altre és imprescindible en una relació sana.
Ell va admetre que jugava amb els teus sentiments i després ha volgut rectificar. I està bé que les persones reconeguin els seus errors i vulguin reparar-ho. I també està bé que tu necessitis un temps per curar aquesta ferida i tornar a confiar. Pren-te aquest temps....
Si sents que no vols parlar amb ell perquè posaries en joc l'amistat amb la teva amiga, fes-ho a través d'una carta. Escriu-li un missatge expressant com t'has sentit. No cal que li enviis, però et servirà per descarregar part del dolor. Al cap d'unes setmanes, escriu-ne una altra i al cap d'unes setmanes més, una altra. Escriu les cartes que necessitis per buidar i reparar aquest engany.
Per altra banda, observa si realment ha canviat la seva actitud. Si ara intenta no dir-te aquestes paraules carinyoses per cuidar-te i evitar que et facis il·lusions. El seu comportament és el que et donarà pistes sobre si realment ho ha rectificat o simplement ho va dir per quedar bé.
Sabem que és dolorós viure un desengany d'una amistat, per això et recomanem que intentis envoltar-te d'altres persones que t'estimen i et cuiden.
Una abraçada!
La Laura Centellas