Asexualitat?
Hola, fa uns tres mesos que m'estic plantejant si soc asexual o no. El cas es que vaig tenir una novia amb la qual no varem arribar mai ares intim, i en part era perquè em sentia molt incomoda i pensava que no seria suficient... i em faia vergonya tot. Però el cas es que mai em posava calenta. Ara ja ho hem deixat i estic sortint amb un noi, i si que hem mantingut relacions però ja segueixo sense sentir-me excutada ni res ,i la gran majoria de vegades hem de parar perque no aguanto. A ell li he comentat i em diu que tot esta bé i que respecta el fet que no em senti a gust, però quan quedem ell si que es posa calent i, o ell s'acaba masturbant(i jo em sent malament) o ho intentem fer , perque em dono una oportunitat , però m'acab arrepentint. A tot aixo ja no se que fer, no se si es que no em sento comoda en la situació, pel fet que es un territori que no domin i aixo em provoca inseguretat, o es que realment soc asexual, però si que per exemple mirant porno o escenes calentes de pel·licules si que m'excito, per tant ja no se com definir-me. Algun consell?
gràcies
Laura Centellas

Hola,
L'asexualitat es defineix per la manca d'atracció sexual cap a altres éssers o per la manca d'interès pel sexe. També es pot considerar com una manca d'orientació sexual tot i que hi ha altres referències que parlen d'orientació afectiva.
Al marge de l'"etiqueta", potser podries intentar no jutjar el que sents, escolta't. Si no sents desig, no sents desig, si no sents atracció, no sents atracció, potser un dia en sents, potser no... Si només sents desig i excitació per la masturbació, els vídeos, les imatges, explora't i gaudeix-te.
Dona't temps per sentir i explorar com sents.
Per altra banda, sentir-te insegura per no tenir experiència sexual, és força habitual, però pensa que ningú neix ensenyada. És important que no et forcis a fer res que no vulguis fer. Accepta el teu cos i estima'l tal com és, això et farà sentir més segura amb tu mateixa!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas