bulímia
Fa un temps que he començat a no tenir una bona relació amb el menjar. Em costa molt controlar-me i menjo massa. A més, des de fa un temps, de tant en tant (últimament bastant sovint) em provoco el vòmit després de menjar massa, perquè em sento malament amb mi mateixa. Tot i que sé que no estic grassa, m'agradaria aprimar-me, perquè sé que abans estava més prima i ara no em trobo a gust amb el meu cos. En general, sento que tinc molt poca força de voluntat i que no sé controlar els meus impulsos. Tot i que em dic a mi mateixa que pari de menjar o que he de menjar quantitats més reduïdes, no puc evitar l'impuls de menjar més. A més, no m'agrada fer esport i em costa molt forçar-me a fer-ne.
Espero que em pugueu ajudar, ja que no em veig amb cor d'explicar el meu problema a ningú.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar tot això que et passa. Comentes que des de fa temps que no tens una bona relació amb el menjar. A vegades, creus que menges massa quantitat de menjar i com després t'apareixen sentiments negatius com ara la culpa o la tristesa, realitzes conductes molt poc saludables (com és autoprovocar-te el vòmit, amb totes les conseqüències negatives que afecten l'organisme). No tens massa bona imatge corporal (tot i que reconeixes que no estàs grassa) però t'agradaria perdre pes perquè creus que això t'ajudaria a veure't millor. Pensa que nosaltres som moltes més coses que un cos, així que no et centris només en el teu pes o el teu aspecte perquè a cadascú de nosaltres ens defineixen moltes altres coses: la nostra personalitat, el caràcter, pensaments, habilitats, etc: així que el que és important,és estar sana i tenir uns bons hàbits alimentaris, independentment del teu pes. També expliques que tens poca força de voluntat i que et costa controlar depèn de quins impulsos, però si generalment restringeixes o controles molt la teva ingesta d'aliments, com l'organisme requereix d'una sèrie de nutrients, si li dones una quantitat inferior d’aliments, apareix la gana (que ens avisa que hem de menjar més per cobrir les nostres necessitats). A més, estar privant-te constantment de menjar allò que desitges pot generar-te més ansietat i pot fer que sigui més fàcil que perdis el control. L’ideal és intentar controlar les quantitats i aprendre quan toca i no toca menjar aquests aliments en qüestió, abans de restringir el seu consum. Espero que aquests consells et puguin servir d'ajuda, però crec que el millor consell i el més important és que demanis ajuda. Has sigut molt valenta al explicar-nos a nosaltres, però ara has de donar un pas més, estic convençuda que ets capaç de fer-ho. Has de dirigir-te a algun adult del teu voltant, algú a qui li tinguis confiança,  i has d'explicar-li tot això que et passa. Pensa que tot el malestar que et provoca aquesta situació pot desaparèixer i que, amb l'ajuda especialitzada necessària, podràs tornar a sentir-te bé.
Un cop fet això, amb aquesta persona, podeu posar-vos en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, oferim un servei gratuït d’acollides, on una de nosaltres (psicòlogues)  us escoltarem i us donarem algunes pautes o consells per a poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la vostra trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas