Germana
Hola Bones,
Primer de tot, moltes gràcies per tot el que feu!
Tinc una germana petita que ens portem 3 anys (jo vaig a 4t i ella a 1r d'ESO). Últimament, però, hi han cops que no ens podem suportar. Ella em comença a fer bromes que sap que a mi no m'agraden, i jo després acabo perdent els nervis i em poso a escridassar-la, i això em provoca una ansietat...
En els moments bons, podem ser súper amigues, però quan ens enfadem... em fa una ràbia... I després, si li demano perdó per cridar-la (cosa que haig de fer jo primer pq sinó ella no ho fa) diu que és el que sempre dic, i no em fa cas.
També si li parlo bé, em diu que "no li parli com una tonta" o si no li parlo bé, "que no li parli aixins", i ja no sé què fer...
Sé que estarà al meu costat tota la vida, però de vegades no la puc suportar. Com puc ser més tolerant, o fer q no m'afecti tant el q ella pensa o diu? com ens podem portar millor?
Laura Centellas

Hola!
Ostres, acabes de fer una gran pregunta amb una resposta complicada!
La convivència amb família no sempre és fàcil i a vegades hem d'acceptar que necessitem una mica d'espai.
Potser pots intentar posar distància quan ella et comença a fer bromes i mantenir-te molt ferma: "no m'agrada que em tractis així i prefereixo no seguir amb la conversa". Sabem que és difícil, però és important que no t'alteris i que no cridis, perquè amb el crit apareix un nou conflicte.
Una altra estratègia és recordar i reforçar el que t'agrada d'ella. Si passeu una tarda juntes i va bé, pots dir-li: "m'agrada molt la tarda que hem passat" o "quan estem així em ve molt de gust estar amb tu".
I finalment, també podeu demanar ajuda a la vostra família, que us pugui orientar quan teniu conflictes per poder analitzar què ha passat. Les reflexions posteriors també son molt importants per veure en què ens hem equivocat i què podíem haver fet diferent.
Una abraçada!
La Laura Centellas