Que hem passa?
Fins feia poc tot m'anava be,les notes eren tot excel·lents,la meva millor amiga estava per mi igual que el meu millor amic,els pares estaven de bon humor...però des de que va morir la meva avia fa just un mes tot s'ha capgirat: Les meves notes han baixat,la meva amiga te novio i m'ignora,el meu amic esta raro últimament ,els meus pares s'enfaden molt mes i el passatemps que mes m'agradava m'aboreix...Que m'esta passant? Necesito respostes siusplau .
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, dir-te que ens sap greu el que has viscut. No ens expliques gaire com estàs vivint la mort de la teva àvia... i no sabem si això et pot afectar o no. A vegades creiem que estem bé, però realment sentim tristesa o malestar dins nostre. A més, pot ser que en el teu cas, els teus pares també estiguin vivint el dol per la teva àvia i encara necessitin unes setmanes per recuperar-se.
Parla amb la teva amiga i demana-li per quedar algunes estones. Diga-li que entens que ella vol veure la seva parella, però que tu també vols estar amb ella i pacteu alguns dies per estar juntes. Amb el teu amic, pregunta-li si li passa alguna cosa, si té alguna preocupació... Potser necessita parlar sobre alguna cosa i no sap com treure el tema....
I amb tu mateixa, dona't una mica de marge, accepta que ara estàs passant uns dies/setmanes complicades i no t'exigeixis estar al 100%. Ja estaràs bé més endavant, però ara no toca. I no passa res. Acceptar la tristesa i el malestar pot ser complicat, però és el primer pas per poder reduir-lo.
Una abraçada!
La Laura Centellas