Ja no soc l'intel·ligent
Des que vaig començar l'Universitat sento que m'estic dissolent. Tota la meva vida he tret bones notes, sempre era el millor de la classe. M'havia convençut que era un geni, que estava molt per sobre de la resta de gent. Però ara que he començat la carrera, m'adono que el pedestal en el que m'havia posat no té res a veure amb la realitat. No soc capaç d'estudiar, no trec bones notes. I ni tan sols puc consolar-me pensant en la meva mitja de Batxillerat perquè la gran majoria de companys han tret més nota que jo. Son millors que jo en l'única cosa en la que porto basant el meu valor personal des que tinc consciència.
Per una part m'alegro que tot això estigui passant, perquè m'està obligant a enfrontar-me al sentit de superioritat que porto cultivant ja fa tant de temps. Però per l'altra banda, el meu estúpid ego es sent molt ferit, i sento que m'estic desintegrant perquè estic perdent tot allò que em feia ser persona.
Laura Centellas

Hola!
Uau, quina capacitat d'autoanàlisi més brutal!! Et felicitem perquè no és fàcil observar això i no és fàcil reconèixer que tenim l'ego ferit. Sovint és més fàcil posar-nos excuses per no posar en perill la nostra identitat.
Potser aquest any serà un any d'aprenentatge i creixement.
- Un any per descobrir quins altres talents tens
- Un any per viure sense la "pressió" de ser la millor.
- Un any per gaudir de l'anonimat que donen unes notes correctes
- Un any per trobar noves formes d'estudi. Basades en l'aprenentatge i no en la nota.
Entendre què t'està passant i quin és el motiu és clau. Ara toca enfrontar-t'hi i experimentar el que és no portar l'etiqueta (però també l'exigència) de la "intel·ligent".
I un any per retrobar aquesta part de tu sincera, honesta i amable amb les altres i amb tu mateixa.
Una abraçada molt forta. No estàs sola.
La Laura Centellas