Mes sensible
Bones, aquest mes està sent molt dificil per a mi. Arriba Nadal i el 25 es l'aniversari del meu pare, que fa 1 any i poc va morir, son unes dates molt dures per mi i m'enrecordo molt. Aquest gener que ve, la meva parella marxa dos mesos d'erasmus i crec que no estic preparada. Estic desmotivada amb l'esport que faig i al treball tampoc em sento bé. Ademés, a casa ajudo amb diners a ma mare i a ma germana, pero a vegades em cabreja haver-ho de fer. Crec que és un cumul de coses que no em fan estar bé i estic molt sensible. Voldria saber que puc fer per no estar així, cada dia necessito plorar. Gràcies
Laura Centellas

Hola bonica,
Doncs el que necessites és plorar i deixar sortir tot aquest dolor. Amb tot el que ens has explicat és natural que aparegui la tristesa, la pena, la ràbia i la desmotivació. Forma part del procés de dol.
Quan patim una pèrdua important en la nostra vida, és natural que tinguem moments en què sentim de nou el dolor i la tristesa. El teu pare fa molt poc que s'ha mort i aquestes dates (el seu aniversari, Nadal...) poden ser complicades. Des d'aquí et recomanem que, en comptes d'intentar no pensar-hi, que hi dediquis un espai. Busca una espelma bonica i aquests dies de festa encen-la l'estona que necessitis pensant en ell. Dedica-li aquest espai i dedica-te'l a tu. Les festes de Nadal també son un motiu per recordar les persones que falten.
Pel que fa a la teva parella, podeu parlar sobre com us comunicareu, si us veureu en aquests dos mesos o cada quan parlareu. És important poder parlar i planificar possibles entrebancs per evitar mals entesos. I durant aquests dos mesos que serà fora, organitza't trobades amb les teves amigues i amb la teva família. Posa el focus en tu i en fer coses que t'agradin.
I tema econòmic... entenem que et pugui enfadar haver d'aportar diners a la teva família. A vegades les situacions són complicades i hi ha moltes famílies que necessiten l'aportació econòmica de totes les persones adultes que viuen a casa per poder viure. Segurament la teva mare preferiria poder-ho pagar tot ella sola i no necessitar la teva ajuda, però ara mateix no és així.
T'enviem molt amor i una abraçada molt gran. Els problemes un a un, d'acord?
La Laura Centellas