No somio
És normal que ara ja mai experimenti somnis? Fa molts anys quan somiava ho recordava amb facilitat encara que s'anava perdent el record progressivament. Actualment porto més de cinc anys sense somiar ni una nit, i em preocupa perquè potser vol dir que la qualitat de son no és adient. Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Això s'hauria de comprovar amb un estudi del son, però en principi és molt probable que sí que somiis, però que et despertis en una fase del son allunyada de la fase del somni. El nostre son funciona amb cicles de 90-120 minuts. Dins aquest cicle, hi ha diferents fases del son. Una d'elles és la fase REM que és on apareixen els somnis. I si ens despertem just en aquest moment, és quan som capaços de recordar. Si ens despertem en una altra fase, no en tenim consciència.
Quan som més petits, els cicles son més curts i això fa que tinguem més cicles al llarg de la nit. També fa que sigui més probable despertar-nos quan acabem de tenir la fase REM i pot ser que per això tinguis la sensació que abans somniaves més.
Esperem haver-te resolt el dubte ;)
La Laura Centellas