Motivació
Hola, us escric perquè ultimament no trobo motivació en fer res, sobre tot en l’àmbit d’estudi. Estic cursant 2n de batxillerat i, tot i treure molt bones notes al primer trimestre, ara m’està costant molt tornar a la rutina. Crec que ha sigut aquest pont q ha deterioritzat el meu ritme habitual. No sé que fer al respecte. Una de les solucions que hi trobo és anar a la biblioteca, on em concentro, però arriba un moment on depenc d’aquell lloc. En altres paraules, ara quan estic a casa no em puc ni aixecar per sentarme al escriptori, nomes treballo si estic a la biblio, i malgrat que no ho sembli és algo negatiu per a mi i que m’està afectant molt. Com puc trobar motivació pels estudis i l’emoció?
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola!
És natural que la motivació tingui alts i baixos. No podem mantenir una motivació alta constantment durant un llarg període de temps. És important saber-ho, detectar-ho i cuidar-nos. Quan sentim que la motivació és baixa, està bé que ens posem les coses fàcils (per ex. estudiar a la biblioteca) i no que ens enganxem a tornar al nivell d'abans.
Després d'un període d'intensitat alta, necessitem un període de descans. Te l'has pogut permetre? Des d'aquí et recomanem que aprofitis aquestes festes per poder descansar i parar una mica.
Des del descans apareixerà la motivació. Ja veuràs. Tot forma part del mateix. Sense un no hi haurà l'altra.
Una abraçada!
La Laura Centellas