Poblemes amb l'estudi
Hola! Primer de tot volia agrair tot el que feu en aquest consultori.
Em passa una cosa: jo l'any passat vaig passar un any força dur i tota l'estona estava trista o deprimida. Aquest any em vaig fer la proposta de ser feliç en totes les circumstàncies. I realment ho he aconseguit, però ara he exagerat perquè pel fet de voler ser feliç tota l'estona, he començat a evitar situacions difícils, com ara la feina de l'institut. Els meus pares i profes estan molt preocupats amb mi, he començat a treure males notes... I no sé què fer perquè sé que he de ser responsable i estudiar, però tan sols pensant en tenir feina ja m'enfonso i estic depre tota una tarda. I quan intento estudiar només començar ja m'estresso.
Què puc fer?
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!! Aquest error és molt comú: voler ser feliç en totes les circumstàncies. És un objectiu irreal i que ens porta molts problemes!
Les emocions hi són per sentir-les i viure-les. Tenen un paper i cal experimentar-les per poder avançar. És fals que s'hagi de veure tot pel costat positiu. A vegades és necessari reclamar un espai per estar trist o enfadada. Expressar les emocions és el que ens ajuda a treure tota aquesta pressió. Si no, es va acumulant i apareix en forma d'estrès o ansietat a vegades, o mals de panxa o problemes de pell...
Per tant, ara toca estudiar. Potser no t'agrada i no et ve de gust, però és el que hi ha. L'acceptació de moments "desagradables" és el gran aprenentatge ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas