Necessitem ajuda !!
Som una colla d'amics que ens vam ajuntar fa relativament poc. Des de l'estiu de 2022 hi ha una "relació" entre [A] i [B], entre les quals hi ha un problema. Tot i que tothom sap que estan "junts", hi ha va haver una mena de miniruptura al grup, ja que no es van ajuntar de forma correcta (es van ajuntar quan hi havia rumors de que a una altra persona li agrada [A], podent provocar la ira d'aquesta persona). Això ja va crear certa tensió i desaprovació de components del grup cap aquesta "parella", ja que no havien tingut en compte la resta i només havien pensat en ells. Tot i que ja es va "resoldre" (encara hi ha cert ressentiment) [B], a més a més de persuadir a [A] de "liar-se" ( quan sap que no es molt correcte), convenç a [A] per a que tinguin sexe consentit. No tothom ho sap perque si no el grup es podria trencar per complet (Si ja hi ha encara una mica de desaprovació per com van començar tot, el grup probablement es trencaria si tothom sapigués que estan tenint sexe). No sabem com solucionar el problema per a que el grup no es trenqui.
Què és el millor per a tots? Diem a tothom que estan tenint sexe, tot i no ser una parella, amb possibilitats de que el grup es trenqui ? O ho amaguem i ho solucionem d'amagatotis ? Com ho faríem?
Laura Centellas

Hola!
Les colles poden superar moments molt complicats si les persones que en formen part volen continuar formant-ne part. I aquest punt l'heu de tenir clar i us ha de donar seguretat.
Segons el que ens expliqueu (si ho hem entès bé), hi ha hagut dues persones que han sentit atracció mútua i han començat una relació (tot i que no sigui formal). És així?
I pel que entenem, aquestes persones no tenien cap compromís amb altres persones anteriorment, oi?
Potser la colla no ha de donar "aprovació" a la relació o no, potser la colla només ha d'intentar donar suport als membres que en formen part. Si aquesta parella està bé i estan contents, està bé!
No us toca prendre partit ni tampoc jutjar el seu comportament. Aquesta postura no és fàcil, ho sabem, ja que tenim tendència a buscar sempre els "bons" i els "dolents" de cada conflicte. Però potser és necessari que es generi el conflicte per veure com es resolt i que, potser, no és tan greu com sembla.
Si així ho sentiu, podeu parlar amb ells sobre el que sabeu i podeu dir que no us sentiu còmodes amb aquesta informació. És la seva intimitat i els toca a [A] i [B] poder decidir sobre això, no trobeu?
La colla és molt més que aquesta relació! Focalitzeu-vos en quedar, passar-vos-ho bé i crear records i anècdotes que us aportin moltes experiències en conjunt! Això serà el que realment us unirà ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas