Relació amb la mare
Hola, sempre he sospitat que la meva mare em maltracta de forma psicológica. M’insulta, em menysprea, em diu que em farà fora de casa, em manipula i em castiga si no faig el que ella vol, també m’espenteja i fins i tot algún cop m’ha estirat els cabells.
Volia saber si això es pot considerar maltractament psicológic I que puc fer.
Gràcies
Laura Centellas

Hola bonica,
Està clar que tots aquests comportaments estan dins del gran sac de la violència. I el primer que et volem dir és que ens sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació que segurament fa molts anys que dura. I no és just.
Des d'aquí t'animem a poder-ho explicar a persones del teu entorn (altres familiars, professorat...) i que es puguin activar els serveis socials de protecció a la infància i adolescència per poder protegir-te d'aquesta situació. És possible que facin la proposta d'un treball psicològic amb ella o amb totes dues. I a partir d'aquí es valorin si cal prendre més mesures.
Però primer de tot, comença a explicar-li a alguna persona adulta de la teva confiança.
Nosaltres seguim aquí.
Una abraçada!
La Laura Centellas