Apego evitatiu
Com sé que li agrado a un apego evitatiu?
El context i el motiu d'aquesta pregunta és que tinc un amic que és molt evitatiu i odia el contacte físic amb tothom. A més, és una persona que li costa bastant socialitzar. En fi, un evitatiu. La qüestió és que últimament està molt carinyos amb mi pel que és ell i no sé si és perquè li agrado o simplement em té apreci. La veritat és que m'agradaria saber quins solen ser els comportaments d'un evitatiu quan li comença a agradar una altra persona.
Laura Centellas

Hola!
Ostres! el que ens demanes és complicat, perquè, en el fons, cada persona és un món. Des d'aquí et diríem que segueixis observant el seu comportament. És el que et donarà la clau per saber si sent alguna cosa per tu o no.
Pel que expliques, sembla obvi que hi ha un carinyo recíproc, ara caldrà veure si aquest afecte es va convertint en amor i atracció.
Potser ho notaràs amb les ganes d'estar amb tu, amb les ganes d'explicar-te coses del seu dia a dia o amb l'atenció que et mostri.
El més important en aquests casos és l'acceptació incondicional. És a dir, deixar-li clar que a tu t'agrada tal com és. Que no canviaràs d'opinió i el fallaràs. Si tu li ofereixes aquesta confiança, veuràs com mica en mica s'anirà deixant anar.
Una abraçada!
La Laura Centellas