Ejaculador precoç
Hola! Abans d’explicar el meu cas vull agrairvos la vostra tasca, m’heu ajudat en més d’una ocasió.
Voldria saber com puc confirmar si sóc ejeculador precoç. No he tingut relacion sexuals encara amb cap persona però sempre que hem masturbo ejaculo ràpid, o aquesta es la meva sensació, en casi sempre trigo uns dos o tres minuts (seguint un ritme ràpid en la practica) Es normal o podria tenir aquest problema?
D’altra banda, he vista existeix a Catalunya una hora en que els joves podem anar als CAP per problemes o demandes d’informació som es temes sexuals. Sabeu si a Andorra tenim algo semblant?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per la confiança!
És completament normal ejacular ràpidament quan t'estàs masturbant a ritme orgàsmic. Pel que fa al temps que tardes en arribar a ejacular, hem de tenir en compte que el temps no determina que hi hagi ejaculació precoç. L'ejaculació precoç va vinculada a la sensació subjectiva de control de l'ejaculació. I això ho podem fer només si ens coneixem i si detectem el Punt de No Retorn (PNR). Una cosa que pots fer per detectar-lo és que quan et masturbis ho facis només quan et vingui de gust descobrir-te, sentir les sensacions del teu cos, en definitiva conèixer-te. I que quan això passi, l'estimulació sigui lenta, i a un ritme calmat. Quan estiguis a punt d'ejacular detectaràs un punt que si el passes, ejacularàs encara que deixis de tocar-te, però que si pares l'estimulació abans de passar-lo, no ejacularàs.
Pel que fa al servei de Tarda Jove desconeixem si també s'ofereix quelcom semblant a Andorra. T'animem a que ho consultis amb el teu metge de referència o consulta la seva pàgina web a veure si disposen d'aquesta informació.
Una abraçada i gràcies de nou per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas