Hàbits d'estudi
Holaa, què tal?
Sempre he tret molt bones notes a l'escola. Tinc bona memòria i aprenc de pressa. Això va fer que no estudiés per un sol examen en tota la primària, perquè treia excel·lents només amb les explicacions a classe.
I a secundària vaig seguir amb un patró similar, sempre amb els mateixos resultats. A més, sempre deixava els deures per última hora, ja que era capaç d'entendre'ls i fer-los molt ràpid. Però des de fa un temps ens diuen que a Batxillerat la cosa es complica i caldrà que treballem més, de manera que aquest any (4t) m'he posat com a objectiu fer les coses abans i estudiar pels examens. I el tema dels deures l'he aconseguit sense dificultat, però els exàmens se'm resisteixen.
N'hi ha molt pels quals ni tan sols estudio, i com que segueixo traient excel·lents no intento esforçar-m'hi més. D'altres començo a estudiar just el dia abans. Tampoc sé com fer-ho. He provat amb resums, esquemes, mapes conceptuals, subratllar el llibre... però tinc la sensació que perdo més el temps que altra cosa, que dedicant-li menys estona aconseguiria el mateix. I no soc capaç de posar-m'hi més aviat, no em concentro perquè penso que encara falten dies i que tinc coses més importants/interessants a fer.
Això ara potser no és important, però em preocupa que si l'any que ve realment cal que m'hi posi, no tingui els mitjans per fer-ho. Aquest curs seria l'ideal per provar mètodes, però em sembla absurd estudiar una cosa que ja em sé i no puc concentrar-me en fer-ho. Em podríeu recomenar alguna altra manera d'enfocar-ho?
Moltíssimes gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Entenem la teva situació i és més comú del que et penses. Fem les coses d'una manera fins que ens deixen de funcionar.
Estudiar el mateix dia o el dia abans, de moment t'està funcionant, així que és natural que no et vingui de gust (ni trobis necessari) estudiar amb antelació.
Des d'aquí t'animem a fer-te un resum (molt resum) del temari que ocupi únicament un sol full. És una bona manera de sintetitzar la informació i de repassar el dia anterior. Prova-ho! Com tu dius aquest any és per provar sistemes, així que endavant!
(no cal fer-ho perfecte, sinó adquirir l'hàbit).
Una abraçada!
La Laura Centellas