Siusplau necessito ajuda.
Hola! Sóc un noi que mai m'ha agradat la meva personalitat ni m'he estimat, al meu passat he fet coses dolentes i sempre dic canviaré canviaré pero mai ho faig, haver si que noto que he fet una mica de canvi i no tinc tanta malicia, pero sento que realment estic igual i ho dic per sentirme millor, no paro de fer putades i agafo moltes envejes, a vegades també noto que tinc malicia i no em surt de forma expontània alegrar-me per les coses bones dels altres, vull que estiguin bé pero no millor que jo, tambe sento que si ajudo a les persones es perquè em vull sentir mes bona persona. També he detectat una cosa, sempre m'ajunto o menganxo mes als amics que considero "inferiors" a mi, m'he adonat que dona la casualitat que tots els "duos" que tinc amb tema amics doncs els considero en algun aspecte inferiors a mi, i quan aquella persona o amic li començen a anar les coses be doncs m'enfado perque no vull, vull parar, també necessito molta aprovació i no puc mes, vull ser una persona normal i ser bona. També sento que penso massa i tinc el cap super colapsat, li donc voltes a tot i apart soc molt insegura, em maxaco perque vull i necessito canvis com ser bona persona. Sento que això de les envejes també m'esta passant amb el meu millor amic i em fa molta por perque a ell es al que sempre li he explicat tot aixo, no vull que em passi amb ell.
Laura Centellas

Hola!
L'enveja és un sentiment que pot ser molt nociu i ens pot acabar fent sentir molt malament i sense poder gaudir de la vida.
Des d'aquí t'animem a fer un procés terapèutic important per treballar tot aquest malestar. És difícil que et puguem ajudar amb una sola consulta, però sí que et podem dir un exercici:
Tradueix l'enveja en ADMIRACIÓ. Reconeix que admires aquella persona, que admires com ha canviat allò, que admires el que ha aconseguit...
Des de l'admiració et serà més fàcil alegrar-te pels seus èxits i veuràs que la teva autoestima no queda tant ferida.
Tot i així, quan estem acostumades a un patró de pensament (en el binomi inferior-superior) necessitem molta consciència per canviar la nostra manera de pensar. Es pot canviar, hi tant! Però cal un treball de formigueta.
Així que, no defalleixis. Tens un objectiu molt bonic i el podràs aconseguir, ja veuràs!
Una abraçada!
La Laura Centellas