Menjo sense control
Hola!
M'agobio molt perquè estic les 24 hores del dia morint-me de gana. Per exemple acabo de sopar i esque soparia per segon cop. I em fa rabia perquè perdo el control i molts cops acabo menjant el doble del que em tocaria o en entre apats. Molts cops, per "castigar-me" intento no esmorzar, però tinc tanta gana que no puc aguantar. Estic començant a veure molta aigua per reduir aquesta ansietat però segueixo igual. Tot el dia me'l paso pensant en menjar. I sempre em pasa que si acabo menjant més em sento molt culpable instantàniament. Jo no em veig malament físicament però tinc por de seguir així i cada cop engordar més. Que podria fer per parar això?
Moltes gràcies per la vostra ajuda.
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies pel teu missatges, explicar-nos tot això que et preocupa és important. A vegades, utilitzem l'alimentació com a eina per gestionar certes emocions i el més important, si veus que sovint perds el control és poder-ho explicar al teu entorn més proper. Així potser pots parlar amb un professional (nutricionista, dietista, metge de capçalera) qui segur que podrà donar-te pautes i eines per poder gestionar aquestes situacions d'una millor manera. Tingues en compte també que castigar-se prohibint-se menjar no és mai la solució. Els àpats diaris s'han de fer i mantenir, intentat ajustar-los a una alimentació saludable però mai castigar-nos o premiar-nos amb el menjar. Beure molta aigua tampoc farà que tinguis menys ansietat, en aquest cas parlar amb la família, els amics i si fos necessari consultar al metge seria la millor manera per trobar aquelles maneres adequades que et permetran reduir aquesta angoixa i descontrol qeu comentes. D'altra banda, pensa que qui ets no canvia per com sigui el teu cos, ens hem d'estimar i acceptar amb tots aquells canvis que puguin passar tant dins, com fora.
La Laura Centellas