Estudiar, motivació
Holaaa
Fa un any vaig escriure una consulta perque estava a batxillerat i estava super desmotivada i abans sempre havia sigut una noia super motivada i m’encantava.
El cas és que ara estic a la uni i no estic super motivada però si força i gaudeixo estudiant. De l’any passat, del “bajón”, he après coses de mi que les he canviat o acceptat, i com que he vist que a altres consultes hi ha molta gent que també s’ha sentit, se sent o té por d’alguna vegada sentir-se així, sense ganes d’estudiar ni sabent com fer-ho, m’agradaria compartir la meva experiència (així doncs no és una consulta, vull ajudar als qui ho llegeixin ;))
1. Ara mateix gaudeixo estudiant però sobretot a la biblioteca, l’ambient m’ajuda a concentrar-me perque he descobert que si estudio a la meva habitació m’agafa ansietat, aleshores podeu probar de canviar el lloc d’estudi.
2. No faig sempre el mateix mètode d’estudi per totes les assignatures, aixo depen de com explica el profe, com son els examens, el meu interès i el material disponible. “El profe x explica tot clar, doncs faig apunts o no explica res i no té material útil, doncs busco jo per internet, llibres o webs i faig els apunts d'allà”. Us recomano descobrir com funcioneu en cada materia, analitzeu com us aniria millor o podeu estar un setmana sense cap metode i veure com espontàniament us surt estudiar (això de vegades em funciona).
3- Lligat amb l’anterior, no faig els apunts de la mateixa manera perque de vegades la info la tinc molt esquematica al cap i necessito fer-ho en boli, d’altres vegades haig de buscar info per internet o recursos digitals i en boli no em surt doncs he descobert que em va millor fer un power point.
4- No em poso tanta pressió i entenc les senyals del meu cos. Quan estic cansada per no haver dormit bé aquell dia, si no necessito entregar res no estudio pero em prometo dormir millor aquella nit. Les epoques d’examen amb l’estrès soc molt d’intentar evitar estudiar i em poso a veure series i fer “res”, llavors tinc dues opcions: estudiar abans de l’epoca i no fer res en ella o intentar controlar l'estrès tot i que no és fàcil.
En resum, analitzeu com sou, que sentiu, que feu quan us sentiu així i de mica en mica descobrireu com solucionar-ho. Jo crec que el nostre cos és molt savi i sempre ens parla però hem d’aprende a entendre’l. No em considero una estudiant model ( que es el que em vau dir jaja) l’unic que vull és gaudir estudiant, les notes com a minim un 5 ja esta bé però el meu objectiu sempre és un 8, si no es pot doncs el 5 i aixi puc continuar. El primer pas crec que seria acceptar el que sents i estimar-te molt. Doneu-vos abraçades de tant en tant!
Laura Centellas

Hola!
Moltíssimes gràcies per les teves aportacions! Segur que ajuden a molts adolescents!!!
I sí, estem d'acord en tots els punts:
1, Canviar d'espai. Hi ha persones que necessiten silenci absolut per estudiar, que no hi hagi cap moviment, i d'altres que necessiten veure moviment (i altres persones), com a la biblioteca, per sentir-se acompanyats. Què necessites tu?
2-3. Prova diferents maneres de prendre apunts i d'estudiar (fer resums, fer esquemes, mapes visuals, ... ) Troba el teu mètode i, sobretot, troba el mètode que et va bé per aquella assignatura en concret.
4. Escolta el cos, permet-te descansar. El descans i l'alimentació (i la hidratació) son bàsics pel funcionament del nostre cos i de la nostra ment. No ho oblidis.
5. Organitza i planifica. Si pots portar l'assignatura al dia t'estalviaràs els moments d'estrès en època d'examens.
6. Rebaixa expectatives. No cal ser un 10 en tot. En cada assignatura posa't una nota acceptable i una nota de satisfacció. Per ex: de català vull arribar a un mínim de 5,5 i a una nota de satisfacció de 7. T'ajudarà a ser més conscient de les teves capacitats.
Esperem haver-te ajudat !!!
La Laura Centellas