Desesperació
Sempre havia sigut la típica que treia bones notes i era de les millors de la classe, pero al començar la universitat tot sem va desmoronar. Vaig entrar en una carrera per provar i enseguida me'n vaig adonar de que no era lo meu, pero tot i així estudiava i vaig suspendre tot, no entenia res perquè mai m'havia passat una cosa similar i només tenia ansietat i por perquè no sabia el que passava, va arribar el segon quatri i em va passar el mateix, estava desesperada perquè no sabia que feia malament. Aquest any he canviat de carrera i estic 100% segura de que es el que realment m'agrada però m'està passant exactament el mateix que l'any passat, inclús amb pitjors resultats i ja no sé què fer perquè nose si es que no estudio bé, que tinc el mal record de l'any passat i estudio amb por per si passa el mateix però m'agradaria trobar una solució quant abans millor perquè estic entrant en pànic i em sento súper avergonyida amb mi mateixa i amb por de no saber que passa i com tornar a aprobar sense problemes com feia abans.
Laura Centellas

Hola!
El que t'ha passat és més habitual del que creus. A vegades ens hem creat una identitat (intel·ligent) a partir de les experiències que hem viscut. I si hem estat en un entorn acadèmic on érem les persones que treiem bones notes de la classe, és molt probable que no sapiguem "qui som" ara que tenim altres persones al voltant que treuen millor nota que nosaltres.
Acceptar que la nostra identitat  va més enllà de les nostres notes no és fàcil. Acceptar que la carrera que hem escollit no ens agrada, no és fàcil. Acceptar que la forma d'estudiar ja no ens funciona, no és fàcil.
I tu estàs en aquest procés d'acceptació.
A més, la por i l'ansietat actuen com a bloquejadors i, per tant, dificulten l'atenció i la concentració per l'estudi. És a dir, que encara que hi dediquis moltes hores, el teu cervell està en estat d'"alerta" i li és molt difícil retenir informació que li sembla "irrellevant", amb missatges negatius constants.
Ara que sabem què està passant, què hi podem fer?
Des d'aquí t'animem a anar a revisió d'examens. Així podràs veure què valora el professorat, quins son els teus errors més habituals (falta de concreció? errors de contingut? falta d'estudi?....)
i també, si ho necessites, pots demanar ajuda a alguna acadèmia. A vegades necessitem un cop de mà per agafar nous hàbits d'estudi i de presa d'apunts.
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos quan ens necessitis.
Una abraçada!
La Laura Centellas