Estic tornant a caure
Hola, sempre he tingut una mala relació amb el menjar. De petita ja em sobrealimentaven i no cuidaven la meva alimentació i això va fer que sempre tingues pes de més. Al pas dels anys m'arribaven comentaris de que era gorda i que havia de baixar de pes, tot això m'ho deien desde desconeguts a familiars, inclosos els meus pares. Així que vaig començar a provocarme el vòmit després de no parar d'escoltar comentaris sobre mi. Cada cop m'ho provocava més freqüentment fins que cada cosa que menjava l'havia de vomitar, així vaig baixar de pes i així els comentaris negatius van desaparèixer. Quan vaig estar "satisfeta" de com em veia i pesava, vaig començar a parar de vomitar, pero sempre que em donava un atracon de menjar després ho vomitava. Ja fa uns mesos que em vaig prometre a mi mateixa parar de vomitar i així ho vaig fer, la meva autoestima va pujar i em sentia còmoda amb el meu cos, pero aquests últims dies he tornat amb els atracons de menjar i tinc por de tornar de tornar a pujar de pes i provocarme el vòmit.
En tots aquests anys no ho he parlat ni amb familiars ni amics i no crec que els hi digui mai. No és algo del que em senti còmoda parlant amb ells.
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per a contactar amb nosaltres i confiar-nos el que et passa, és un pas molt important per a adonar-te'n que això que et passa no és normal i és el primer pas per a revertir aquesta situació.. Ens comentes que creus que mai has tingut bona relació amb el menjar, ja que consideres que de petita no menjaves correctament i això feia que tinguessis sobrepès, la qual cosa provocava comentaris desagradables  tant de persones desconegudes com de membres de la teva família. Ens expliques que degut a tota aquesta situació, vas començar a induir-te el vòmit després dels afartaments i també inclús dels àpats normals. Comentes que això va desencadenar en una pèrdua de pes i que, en aconseguir el pes que volies, vas deixar de vomitar. Ens expliques que darrerament fas algun afartament i et fa por pujar de pes i tornar a iniciar aquesta conducta tan perillosa. Vull felicitar-te per ser tan valenta explicant-nos aquesta situació que et provoca tant patiment i malestar, ja que declares que et fa sentir incòmoda, i per això no ho has parlat mai amb ningú. Però m'agradaria que t'adonis que de vegades donem massa importància al físic i al pes, i que el cos, només és una part de tu, una part canviant, i has de tenir en compte que la gent et valora per moltes altres coses: la teva personalitat, el teu caràcter, les teves emocions, etc. També vull dir-te que quan ens volem aprimar, és important que ho fem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...) ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de manera saludable. El nostre organisme requereix una sèrie de nutrients i, si li donem una quantitat inferior d’aquests aliments, apareix la gana que ens avisa que hem de menjar per cobrir les nostres necessitats. Privar-te de menjar allò que necessites o desitges menjar, pot generar-te més ansietat i que de vegades perdis el control fent afartaments. Altres vegades també, ens pot aparèixer una sensació de gana que no és real, el nostre cos té totes les seves necessitats cobertes, però ens sorgeix un desig per alguns aliments en concret (normalment poc saludables). Això es coneix amb el nom de gana emocional i aquesta pot ser producte d’un problema emocional provocat per moltes causes. Davant d'aquesta situació i donat que has estat molt valenta explicant-ho, et recomano que facis un pas més i ho expliquis a algun adult amb qui tinguis confiança (dic adult per si no et veus amb cor que sigui la família, potser t'és més fàcil amb un professor o alguna altra figura) i et proposo que us poseu en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, oferim un servei gratuït d’acollides on pots explicar tot això que comentes, que et preocupa i que et fa patir, amb més calma. Són un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú, on una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem, t'aconsellarem i si cal, podem donar-te pautes o eines per sentir-te millor amb tu mateixa, fer front a aquesta situació i portar-ho de manera més saludable. El nostre telèfon és 93 454 91 09. Esperem la vostra trucada, una abraçada molt forta!!
La Laura Centellas