nose que posar
Hola…
La meva consulta es perquè em sento que no estic vivint la perspectiva que tenia de viure els meus anys d’adolescència.
Tinc com un mal estar…i aquest sentiment em va començar un dia que estàvem un grup de amigues parlant i ens vam posar a parlar de nois i va ser allà on em vaig adonar que literalment totes les meves amigues havien tingut novio, i va der allà on em vaig adonar que jo era la única que no he fet ni un petó a un noi. Estic semblant una nena de 10 anys dient això però de veritat que es un sentiment que fa molt de mal.
La gent sempre diu “tot arriba!” O “ja arribarà en el moment que hagi d’arribar” estic taaan cansada d’escoltar això…l’any que ve faré 18 anys..nose si m’enteneu vaja.
Crec que la gent no pot entendre el mal que provoca no tenir cap contacte d’un amor en sentit romàntic durant els teus anys d’adolescència i aquest sentiment de que veus que vas creixent i que tot continua igual que quan en tenies 13. O quan una amiga texplica que està prlant amb un noi per exemple.
Em fa molt de mal a mi això i mai ho explico a cap amiga perquè sempre em surten amb la mateixa frase de que tot arriba.
També hi ha una part de pressió social molt forta perquè et trobes un dia en una festa on estan jugant al verdad o reto i et pregunten si mai jas estat amb un noi i al moment que dius que no tothom es queda flipant com si haguessis dit la cosa mes impossible daquest planeta. Estic molt cansada.
Una altre part d’aquesta consulta era explicar que fa molts mesos que estic molt enamorada d’un noi i que crec que per això noto mes aquest sentiment ara perquè em veig incapaç de dir-li res. Quan m’agrada una persona mallunyo perquè la veig superior a mi i em prova aquest sentiment de sentir-me molt petita al seu costat…nose una mica una merda tot plegat.
Laura Centellas

Hola bonica!
Entenem aquest sentiment i aquesta "pressa" per viure aquesta experiència i no sentir-te "el bitxo raro".
És veritat que hi ha molta pressió social per tenir relacions afectives, sexuals i romàntiques amb altres persones.
També és veritat que hi ha una exageració i romantització de "l'amor adolescent" (pel·lis, sèries, cançons...).
En una de les enquestes que s'han fet d'adolescents.cat, hi va haver una enquesta on demanava si s'havien fet el primer petó i quina edat tenien. Hi havia un 30% de persones que amb 16 anys no s'havia fet cap petó. Això vol dir que 3 de cada 10 persones d'aquesta edat estan en la mateixa situació que tu. El que passa és que s'amaga o es menteix per no sentir-te assenyalat.
També s'ha de tenir en compte que cada persona té un ritme de desenvolupament (físic, emocional, social, cognitiu...). Això vol dir que, potser, l'interès i l'atracció per altres persones arriba més tard i que la necessitat per tenir-hi contacte físic (i el desig sexual), encara més. I està bé.
Pel que ens dius, hi ha aquest noi que t'interessa... i que fa que es despertin les ganes de fer-li petons i d'apropar-t'hi... així que... ja saps per on has d'anar, oi?
Si tens molta vergonya, intenta primer que sàpiga que existeixes, que hi hagi contacte ocular o a través de xarxes i després, comença a introduir alguna petita conversa. Un "què tal?", "on és això?" (si penja alguna foto),.... i les seves reaccions et donaran pistes del seu interès cap a tu.
I a partir d'aquí... ja anirem veiem com evoluciona ;)
Una abraçada molt forta!!!
La Laura Centellas