:/
Hola,
la veritat no sé ni per on començar, ja que no se'm dona massa bé expressar-me, però ho intentaré.
Fa un parell d'anys, vaig començar a comparar-me amb les meves companyes, però, l'any passat, vaig veure que això no estava bé, i ho vaig aconseguir deixar de fer. Però, sense adonar-me'n vaig començar a fixar-me en altres coses, com ara el menjar, l'esport o el meu aspecte físic. Vaig tenir una mala època en la que intentava no menjar o fins i tot vomitar-ho (no ho aconseguia), però no sé ni com vaig aconseguir deixar de fer-ho.
Finalment, a finals de l'any passat vaig tornar a fixar-me en el menjar, però aquest cop de diferent manera; ara estic tot el dia pensant en menjar, em fa vergonyar menjar davant d'altres persones i no m'agrada veure la gent menjar, però tot i així, ningú ho nota perquè menjo perfectament (tots els àpats) i ni m'aprimo ni m'engreixo. A més, no paro de menjar per ansietat i desprès em sento fatal. A sobre, les meves amigues han començat a anar al gimnàs i em diuen d'apuntar-m'hi, però jo sé que no em farà bé, ja que m'obsessionaré massa (faig esport a casa i voley) i sentiré que haig de superar-les. El problema és que cada cop que em parlen del gym començo a sentir-me malament i a pensar que jo no sóc suficient.
Algún cop he intentat parlar amb una amiga, però no m'entenen i, bé, amb els meus pares és casi impossible parlar d'això, ja que creuen que són tonteries.
Això és tot, segurament és algo normal però crec que necessitava explicar-ho per potser sentir-me millor.
Gràcies per la vostra ajuda :)
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per a contactar amb nosaltres i explicar-nos com et sents i el que et passa. No sé perquè ens dius que no se't dona massa bé expressar-te, ja que ho has fet molt bé. Ens comentes que fa un temps vas començar a comparar-te amb altres persones, però vas ser capaç d'aturar-ho. Després, et vas obsessionar pel menjar i pel cos, reduint de manera molt perillosa la ingesta de menjar o inclús provocant-te el vòmit. Tot això també vas poder canviar-ho, tot i que pel que dius, no tens massa bona relació amb el menjar, lligant aquesta necessitat a emocions desagradables o negatives, encara que passi desapercebut pel teu entorn. Ens expliques que les teves amigues, han començat a anar al gimnàs, però tu no vols anar-hi, no motivat perque ja fas esport a casa i practiques el vòlei, sinó perquè creus que pots arribar a obsessionar-te. Així, quan et parlen d'anar al gimnàs, també et sents malament i fa que et restis valor. Ens confesses que alguna vegada has intentat de parlar-ho amb alguna amiga, i aquesta no t'ha entès, i quan ho has fet amb els teus pares, no li han donat la importància que té i t'han dit que eren tonteries. En primer lloc, m'agradaria felicitar-te, tal com t'he dit, no només per lo bé que ho has explicat, sinó per lo valenta que has sigut donant aquest primer pas. Detectar que no estàs bé i demanar ajuda és el primer pas per a poder revertir aquesta situació que de ben segur, et generà tant de malestar i tant patiment. És important que te'n adonis que això que sents no és normal (ja que acabes dient que segurament és normal), que no tens una bona autoestima, no et sents bé amb tu mateixa i la teva imatge corporal i això ho trasllades amb una relació molt poc saludable amb tot el que té a veure amb l'alimentació, el cos, la imatge. I és aquí on nosaltres podem ajudar-te. T'animo que ho comentis amb els teus pares, i junts, feu una trucada a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. A l'ACAB, us podem assessorar i ajudar tant a tu com a ells a què entengueu una miqueta això que et passa. Podeu concertar una acollida, un servei gratuït on podràs explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú perquè no ho entenen. Allà, una de nosaltres (psicòlogues) us escoltarem i si cal,  podem indicar-vos alguna pauta o consell  per a poder canviar aquesta situació i que puguis sentir-te bé. El nostre telèfon és 93 454 91 09. Esperem la vostra trucada, una abraçada molt forta!!
La Laura Centellas