millor amiga
hola, fa uns mesos vaig dexar de tenir millor amiga i va passar a ser una amiga més. Però ara, que ella torna a estar sense millor amiga, m'agradaria tornar-ho a ser però no sé com fer-ho.
També estic una mica enfadada amb ella perquè quan erem nomes amigues, en un grup e quatre, ella s'anava mab la seva millor amiga i no ens deia res, ens amagaven molts secrets...
Em podrieu ajudar una mica a saber de com parlar de tots aquests temes amb ella i de com tornar a ser la seva millor amiga?
moltes gracies pel consultori :))
Laura Centellas

Hola!
Nosaltres no som gaire partidàries del concepte "millor amiga", perquè implica una exclusivitat relacional. És a dir, que no es permet tenir altres amistats, que hi ha una sensació de deslleialtat i de dependència. I potser tot això forma part de l'ideal de l'amor romàntic que hem d'eliminar.
Si vols recuperar l'amistat amb la teva amiga, cal que passeu estones juntes, que tingueu anècdotes i que, mica en mica, aneu recuperant part de la confiança i intimitat.
Si hi ha alguna cosa que t'ha fet mal, estaria bé que en puguis parlar amb ella. Explica-li com et vas sentir i quines coses necessites d'ella. Parla des de l'humilitat i accepta també com es va sentir ella.
Les relacions es construeixen mica en mica...
Una abraçada!
La Laura Centellas