asperger
Hola, des de fa temps sospito que puc tenir asperger o autisme per molts simptomes en comú i que sempre m'han considerat que alguna cosa em passava mes enllà de la fobia social, com tics, obsessions, rutines, etc, ni que ho he emmascarat bastant be aquests anys per encaixar, i encara aixi tinc dificultats en relacionarme.
He vist el historial dels meus pares mentre els hi arreglava internet i he vist que busquen coses d'aspeger i antisocial, i m'ha preocupat qe tambe pensin que tinc algun problema d'aquests sense que m'ho diguin. Jo crec que ho han buscat per mi, perque ells no en tenen i el meu germa petit es impossible perque no té cap problema relacionat
tinc 23 anys i es extrany que no m'ho hagin diagnosticat... Podria ser que ho tingués?
Que puc fer per saber si tinc asperger? i per parlar-ho amb els meus pareS? Merci
Laura Centellas

Hola!
Actualment el diagnòstic de TEA (Trastorn de l'Espectre Autista), on s'hi engloba el que abans es considerava Asperger, ha canviat moltíssim i inclou moltes persones que fins ara quedaven fora del diagnòstic perquè eren "suficientment funcionals". Què vol dir això? Doncs que podien seguir el ritme establert (classes, assignatures, feina, extraescolars...) sense disrupcions greus. Tot i així, generalment aquestes persones patien ansietat, fòbia social, depressió, cansament extrem... per intentar anar a un ritme que no s'ajusta a la seva manera de processar la informació.
Així doncs, responent a la teva pregunta, SÍ, és possible tenir 23 anys i que no t'ho hagin diagnosticat.
Si els teus pares també tenen la inquietud i estan fent cerca, potser us aniria bé poder fer una bona exploració psicològica per valorar l'existència del trastorn. Així podreu tenir una resposta clara que us pot guiar més endavant.
Per comunicar-ho, fes-ho directament (tal com ens ho has explicat): "fa temps que sospito això i m'agradaria fer-me les proves". Veuràs com et donaran suport.
Per buscar el diagnòstic, pots fer-ho a través del CAP (al metge de capçalera i demanar aquesta derivació a salut mental) o sinó buscar algun centre o psicòloga privada que faci diagnostics de TEA (és important que estigui actualitzada).
Esperem haver-te ajudat una mica,
Nosaltres seguim aquí, d'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas