CANSADA DE SER GELOSA I INSEGURA
Hola, moltes gràcies per tota la feina i el temps que dediqueu a ajudar-nos.
Estic cansada de ser gelosa i insegura. Estic en una relació super sana i no vull destruir-la ni estar malament jo per culpa dels meus gelos i les meves inseguretats. No vull. He tingut una relació passada plena de toxicitat i crec que això m'ha portat a ser com sóc actualment. Ja no ho dic tant per la relació, si no per la meva salut mental. Vull viure la relació tranquil·la, sense fer-me pelis ni patir per coses inexistents i sincerament, no se com ho puc aconseguir. Suposo que es un tema de confiança en mi mateixa. He de dir que la meva parella m'ajuda molt i em compren, però tot i així per dins meu moltes vegades sento ansietat i malestar. Què puc fer? Moltes gràcies i una abraçada enorme.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules! Ens animen a seguir amb la nostra feina!
Respecte a la teva consulta, el pas més important ja l'has fet: detectar què t'està passant i quin origen té. A vegades tenim molt clar l'origen (com en el teu cas) i d'altres ens és més difícil.
Tot i així, tu ets capaç de veure que tens comportaments ansiosos i sentiments d'inseguretat, que neix arrel d'una relació tòxica i de maltractament i que actualment tens una relació sana que no vols que es vegi afectada per aquests comportaments.
El teu treball és detectar els pensaments intrusius (Aquells pensaments que et fan desconfiar i t'activen la por) i intentar desactivar-los amb fets concrets. Per ex: si un dia  no et contesta el whatsapp i està en línia, potser se t'activarà la por que estigui parlant amb algú altra. Però aquí has de recordar si ha passat anteriorment, la seva manera de ser o si té el whatsapp obert a l'ordinador.
És un entrenament aprendre a analitzar el dia a dia des de la confiança i no des de la inseguretat. Veuràs com mica en mica aniràs confiant més.
Tot i així, si ho necessites, pots demanar ajuda professional i et donarà més eines per poder calmar aquesta ansietat.
Una abraçada!
La Laura Centellas