CANCER
Hola, gràcies per tot el que feu per nosaltres.
Escric aquesta consulta perquè necessito fer-ho.
El meu pare fa 10 anys que està lluitant contra el càncer. Es un tema molt delicat i complicat, però gràcies a Deu la meva família i jo ho portem molt bé. El tema és que per mi es un tema tabú, m'explico, no ho explico mai a ningú, només ho saben les meves amigues de sempre, però els amics de la uni no, no els hi he explicat. La meva mare em diu sempre que ho he de fer, que es un acte de confiança però mai m'atreveixo a donar el pas. També és un tema que crec que no el tinc acceptat al 100%, jo sempre em faig la contenta i l'alegre però dins meu no és així, he après a conviure amb el meu pare malalt però tampoc he volgut mai plorar davant seu per si el faig sentir malament. Sincerament crec que necessito exterioritzar-ho més. Què em recomaneu? Potser anar a teràpia seria una bona solució.
Moltíssimes gràcies!!!
Laura Centellas

Hola!
Acceptar la malaltia d'una persona que estimem és difícil... i molt dolorós. Apareix la vulnerabilitat, la por a perdre aquella persona i ens és més fàcil ignorar-ho o minimitzar la gravetat.
No sabem què passarà amb el teu pare, però la teva mare té molta raó. És important poder-ho compartir en entorns del nostre dia a dia, que ens puguin acollir i amb els que ens puguem recolzar. Viure durant 10 anys amb por a perdre el teu pare és una càrrega molt gran i mereixes una mica de descans.
Hi ha una especialitat de la psicologia dedicada a l'atenció a persones malaltes de càncer i als seus familiars. S'anomena psicooncologia. Potser pots fer alguna sessió amb algú amb aquesta especialitat.
Tot i així, per començar a treballar-ho una mica, pots explicar-ho a algú de la universitat i podràs veure la seva reacció. Veuràs que és millor del que creus.
Més endavant, també seria interessant que puguessis tenir alguna conversa amb el teu pare sobre la seva vida, sobre els seus somnis i els seus desitjos. Son converses molt boniques i que no sorgeixen fàcilment. Això vol dir que hem de buscar el moment i treure el tema, no podem esperar que apareguin "espontàniament".
Sentim molt que estiguis vivint aquesta situació familiar i que faci tants anys que portes aquesta por a dins. Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que ho necessitis.
Una abraçada!
La Laura Centellas