psicoanalisi
Hola, he anat a varis psicolegs i no m'han servit de gaire per la meva fobia social, ansietat i rallades. El meu pare mha dit que provi d'anar amb un psicoleg especialitzat amb psicoanalisi i nose que es exactament. Funciona aquest metode? en que consisteix? es fiable?
Merci
Laura Centellas

Hola!
La connexió entre psicòleg/a i pacient és súper important en una teràpia. Si no hi ha feeling o falta confiança, no hi ha avenços. A vegades cal provar més d'un professional (i de dos i de tres) per trobar aquell/a amb qui et sents còmode i amb qui confies. I potser és el que t'està passant a tu.
Referent a la teva pregunta, la psicoanàlisi és una corrent de la psicologia que va ser proposada per Sigmund Freud. Hi ha moltes escoles de psicoanàlisi i s'han actualitzat al llarg de la història però seguint sempre les teories freudianes. Forma part de les grans corrents psicològiques, però t'hem de dir que és complicat que es pugui validar científicament. A nivell científic hi ha molts més estudis fets des de la corrent cognitivo-conductual, per exemple.
Des d'aquí et recomanem que busquis un professional de la psicologia i que puguis seguir amb aquesta cerca del professional adequat per tu en aquest moment. Potser que sigui d'un altre corrent de la psicologia et pot anar bé i podeu treballar les teves dificultats des d'una altra prisma.
Una abraçada!
La Laura Centellas