Em sento una mica perduda
Sé que estic mentalment molt sana i estable pero a vegades em trobo perduda, perque fa uns mesos en vaig donar compte de que era amable i Bona amiga amb gent que no ho mereixia i doncs vaig començar a pensar q nomes donaba i no rebia i que no era just, i llavors vaig pensar que tenía que decidir entre ser aplastada per la gent o aplastar, i vaig decidir començar a ser jo la que aplastaba i feia mal, em reía de la gent, els criticaba, i se que no era jo mateixa, pero nomes volia encaixar perque no tinc Cap amic, i doncs ara m’estic donant compte de que no soc jo i no vull fer mal, i que en el fons m’agrada ser Bona persona pero m’esta costant tornar a ser la noia amable que era i tinc por de que la gent s’aprofiti de mi com abans i em tractin malament, i tinc por també perque crec que m’he convertit en una persona narcisista, i no ho se, jo nomes vull encaixar amb la gent de la classe com les altres noies, pero sentó que Mai ningu em tractara com elles, i se que es una realitat que no canviarà
Laura Centellas

Hola bonica!
Moltes gràcies per l'honestedat i per explicar aquest canvi que has viscut.
A vegades necessitem provar altres maneres de funcionar per veure si ens donen més bons resultats. Tu ho vas intentar, però t'has adonat que parlar malament i maltractar als altres no s'ajusta a la teva manera de ser. Tampoc et sents còmoda donant constantment, així que hauràs de buscar alguna altra formula.
Potser pots intentar ser amable i cordial, però sense desgastar-te ni donar més del compte. I, mica en mica, si l'amistat avança i si veus que és recíproc, pots començar a implicar-te més.
Les relacions no son fàcils i sovint hem de trobar el nostre punt d'ajust. Tu ja has vist que ara mateix no vols arribar a aquest extrem, tampoc vols que s'aprofitin de tu. No tinguis por, ho sabràs detectar i ho sabràs parar.
Nosaltres t'animem a tenir frases preparades per posar límits a les altres persones, de l'estil: "ostres, no crec que això sigui responsabilitat meva", "no em ve de gust", "em sap greu, però no ho faré", "deixa'm-ho rumiar perquè no ho veig clar..." i així tenir temps per reflexionar sobre la demanda i la persona que et feia la demanda.
No t'has convertit en algú narcisista, simplement estàs buscant el teu lloc i sobrevivint de la manera que vas aprenent. Estàs en revisió constant i això és fantàstic!
Continua així i ves ajustant allò que no s'alinea amb la teva manera de ser.
Una abraçada!
La Laura Centellas