problemes d'alimentacio
holaaa!!
buenu jo durant tota la meva vida, he sigut super prima, emplan quan era petita era la tipica nena super baixeta petita i primeta pro desde fa com un any o mes, el meu cos m'ha canviar i ja no soc prima soc normal tirant cap a gorda. no m'agrada gens el meu cos i intento menjar sa i poc i fer molt exercici pro esq cap esport em motiva i realment se que nomes estic fent esport per canviar el meu cos. a mes a mes quan quedo amb les meves amigues o aixi i menjo algo que no es gaire sa em sento fatal i em miro al mirall i em dono asco pq penso que estic molt gorda. em preocupa molt ja que s'apropa l'estiu i no em veig capaç de anar amb banyador davant de gent. odio el meu cos i no entenc pq aixo mha de passar a mi emplan pq haig de ser tan gorda si les meves amigues mengen molt mes q jo i no fan esport i jo que no paro de pensar en aixo estic tan gorda? no m'agrada gens i emsento fatal la meva autoestima esta als terres. mai he fet res de vomitar ni res d'aixo, sempre intento menjar super poc pero al final no puc mes i acabo menjant pq em moro de gana. durant la setmana passada intentava no esmorzar pero despres tenia moltissima gana i no podia mes aleshores menjava pero em sentia fatal, i avui que he quedat amb les meves amigues i he menjat com una napolitana per esmorzar, despres pasta per dinar i he berenat xuxes i estic plorant pq em sento fatal. jo mai menjo tan malament i em sento super gorda i bruta i fea i tot. no puc mes
Laura Centellas

Hola maca! Primer de tot, moltes gràcies per obrir-te i explicar-nos el que et passa i com et sents. Ens comentes que sempre has estat de constitució prima, però que darrerament, creus que el teu cos ha canviat i ara no t'agrada la forma del teu cos. Vull dir-te que les variacions corporals són normals i que al llarg de la vida, el cos passa per molts canvis, durant el desenvolupament i pubertat, a l'edat adulta, per un possible embaràs.. i que no t'has de fixar tant en el cos, ja que tens moltes altres coses per les quals la gent t'estima i et valora: la teva personalitat, el teu caràcter, els teus comportaments, les teves emocions.. tot això és el que la gent té en compte, més que el físic o l'aparença. Ens expliques que intentes menjar de manera saludable, però poca quantitat, pel fet que no et veus bé, i t'haig d' aconsellar que no redueixis la teva ingesta, el que tens que has de fer és alimentar-te de manera correcta i equilibrada, mantenint uns hàbits de vida saludables independentment del pes o constitució que tinguis en aquest moment. I com comentes, si fas esport, ha de ser perquè t'agrada i el gaudeixes i per mantenir-te activa, mai per modificar el teu cos. També expliques que després de menjar depèn de quins aliments, tens emocions negatives com ara la culpa o la vergonya i pensaments molt negatius sobre tu (que estàs gorda o lletja). Reconeixes que no tens una bona autoestima i que ara que s'apropa l'estiu, no et sents capaç de mostrar el teu cos tal com és, perquè no t'agrades. Ens expliques que per tot això, intentes moltes vegades reduir el número o quantitat d'ingestes, i clar, el teu organisme et demana els nutrients, llavors tens molta gana i acabes menjant, la qual cosa et fa sentir malament. L'alimentació no pot anar lligada a emocions desagradables, i no passa res si un dia menges una napolitana, dines pasta o menges alguna xuxeria. Com t'he dit, has de tenir uns bons hàbits alimentaris, de manera general, però clar que pots permetre´t algun “capritxo” de tant en tant. Has estat molt valenta explicant-nos tota aquesta situació i la relació que tens amb el teu cos i el menjar, però ara, et demano que facis un pas més, i que tots aquests sentiments, li puguis explicar als teus pares o algú amb qui tinguis molta confiança. I us proposo, que junts, us poseu en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia, on podràs explicar-nos tranquil.lament tota aquesta situació, i alguna de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i  et donarem alguns consells o pautes per poder portar tot això de la millor manera. El  nostre telèfon és 93 454 91 09 o el nostre correu electrònic: consulta@acab.org. Esperem el vostre correu o la trucada, una abraçada molt forta!!
La Laura Centellas