amiga?¿
hola, tinc un grup de 4 noies i fa un temps despres de baralles dues d'elles es van fer millors amigues. Això va afectar molt al grup ja qu epensem que una de les noies manipula a la seva millor amiga, perque sempre se l'emporta, i si aaquesta noia, per exemple, s'asseu a classe amb algú altre, s'enfada, li deixa de parlar i ve amb mi. jo em sento utilitzada, ja que normalment quan esta be amb la seva amiga no em fa ni puto cas, perdo per l'expressio pero esque es aixi. i a l'altra noia li passa el mateix, quan les millors amigues s'enfades, cada una ve amb una de nosaltres.
no sé si aquesta noia que manipula a l'altra podria ser una persona narcisista, ja que tota l'estona vol cridar l'atenció, te molts problemes per caure be (cau malament a casi tota l'escola), utilitza a la gent, menteix, fa veure que no esta enfadada... es horrible, a sobre aquestes dues noies tota l'estona quan s'enfaden diuen que ja no tornaran a parlar-se mai més, i als dos dies ja tornen a passar de nosaltres.
com puc identificar a una persona narcisista? si és així, l'he de treure de la meva vida? aquesta noia havia sigut amiga meva uns mesos abans i jo no havia detectat aquest comportament. ajudaaa, siusplauu.
Laura Centellas

Hola!
El trastorn de personalitat narcisista l'ha de diagnosticar una persona experta en psiquiatria o psicologia clínica després d'unes sessions d'avaluació i diagnòstic. Així que és molt difícil (i de fet, no seria bona praxis per part nostra) posar aquesta etiqueta a aquesta persona.
Tot i així, si tu sents que aquesta persona s'aprofita de tu, si tu no et sents valorada o si no tens ganes de relacionar-te amb ella, tens tot el dret a prendre distància i a no relacionar-t'hi. És a dir, pots ser cordial a l'escola amb ella, però no explicar-li les teves intimitats o demanar-li consell, per exemple.
L'autoprotecció és quelcom que hem de treballar i practicar, així que tens una gran oportunitat per veure què vols compartir amb ella i quines coses no ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas