AJUDA mala relació amb MENJAR
Hola, primer de tot donar-vos les gracies per aixo que feu:)
Fa molt temps que la meva relació em el menjar no es gaire bona… l’any pasat vaig tenir bestants problemes per menjar però va haver un temps que vaig millorar i quan vaig millorar anava menjant bé fins que va arriba un moment que em vaig torna a veure grassa i em vaig torna a obsessionar em el meu cos… i cada vegada em fa mes fàstic menjar i menjo menys. Moltes vegades em salto àpats o vaig a tirar el meu plat de menjar a les escombraries perque els meus pares no o veiguin. També moltes vegades he intentat vomitar el menjar però no se perque mai o aconsegueixo… Em sento molt malament per fer això però Es que no puc avitar-ho. Em fa po menjar i pensa que m’engordare. No em sento be amb mi mateixa amb el meu cos cada cop que menjo sento que m’estic engreixant i no m’agradar tenir aquesta sensació i no entenc perque em te que passar això, o odio molt. Tot i que a vegades quan he portat tot el dia sense menjar m’ha donat gana (com un impuls) i me menjat alguna cosa dolça i despres me sentit molt pitjor…. No puc mes el pitjor es que no soc capasa de parlar-ho amb ningu. Perque em fa molta por, vergonya explicar-ho perque a mes aquest any estic en el millor any ja que les coses m’estan anant be a nivell global , academicament i esportivament i tothom es pensa que estic molt be, pero sento que tinc una certa pressio sobretot esportivament perque estic han un nivell molt alt i em fa molta por fracasa i cada vegada estic perdent mes confiansa… i a mes si ara digues que en veritat no estic tant be seria com una desepcio pels meus pares i la gent que m’envolta, em fa por el que puguin arribar a pensar de mi…. perque es que no entenc ni jo perque me de sentir aixi si estic en un dels millors moments de la meva vida hauria de ser el contari hauria de sentirme be … i no entenc perque soc tant estúpida de deixar que això m’estigui enfunsant. He intentat buscar recursos per internet per millorar pero es que res m’ha acabat de ajudar, una cosa que si que faig molt es escriure com em sento perque es l’unica manera que em puc desfugar… I doncs res aixo seria tot, agraïria que em donguessiu la vostre opinió i algun Consell de que fer…
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies a tu per contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que ja fa temps que tens una mala relació amb el menjar. Vas començar amb problemes al menjar i, tot i que durant una època vas poder millorar-ho, després vas tornar a obsessionar-te amb el teu cos i  deixar de menjar. Ens confesses que el menjar et fa fàstic, que de vegades et saltes àpats, o fas veure que menges perque no et descobreixin i inclús has arribat a provocar-te el vòmit. Expliques que això et genera malestar, que saps que no està bé, però et costa molt evitar-ho perquè no et sents bé amb el teu cos i tens una gran por a engreixar-te. Tens associades a l'alimentació i al teu cos, emocions molt negatives i desagradables que fan que pateixis molt, tinguis molt dolor i et sentis molt malament. Dius que no et sents capaç d'explicar-ho a ningú perquè et fa vergonya, por o penses que potser no t'entendran. Voldria dir-te que tot això és normal, aquestes coses sovint són molt difícils d'explicar, però et felicito perquè has estat molt valenta confessant-nos tota aquesta situació. Ets conscient que alguna cosa no va bé i això, és el més important per a poder solucionar-ho. T'animo al fet que ho parlis obertament amb els teus pares, sense por, ni vergonya. No els decepcionaràs, segur. Estic convençuda, estaran molt orgullosos de tu, per ser tan valenta i buscaran la manera d'ajudar-te i que puguis trobar-te bé. Ells t'estimen, l'última cosa que volen és que pateixis i no et sentis bé, així que et demano que no et sentis malament ni culpable, no és culpa teva i necessites ajuda per a poder deixar enrere tot això. Et proposo, que un cop els hi expliquis, junts ens podeu contactar amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (al telèfon 93 454 91 09 o correu consulta@acab.org) . Des de l'ACAB, podem oferir-vos una trobada (tant virtual com presencial) on podràs expressar-te tan sincerament com ho has fet aquí amb nosaltres, i una psicòloga, us intentarà assessorar i guiar per tal de poder començar el camí per a sentir-te millor i posar fi a tot això. Esperem la vostra trucada o correu, un petó molt fort!
La Laura Centellas