.
Fa unes setmanes que parlo amb un noi de l’escola per instagram, jo vaig a 3 ESO i ell va a quart. Vam quedar fa un parell de setmanes i tot va anar bé, ens vam liar pero no va arribar a res mes. Vam seguir parlant, fa uns dies em va dir de quedar per anar al cine i jo li vaig dir que si. Les meves amigues em van dir que si m’invitava a anar al cine era per fer mes que liar-nos i jo no estava segura si volia fer mes, pero igualment vaig dir que si. Fa dos dies va ser quan vam quedar, vam dinar i vam anar a veure una pelicula, pero a la sala del cine, sol hi havien dues persones mes i estaven a la segona fila i nosaltres estavem a l’última. Ens vam començar a liar i ell va anar pujant la ma i em va tocar, no vaig dir que no, després em va agafar la meva ma i em va fer tocar-lo a ell, tampoc vaig dir que no. Jo el vaig seguir, tenia por de dir algo, el vaig seguir i no vaig dir res. Ara em sento molt malament i tinc 14 anys i ell 16, no ho hauria d’haver fet, m’enpenedeixo, pero no va ser culpa seva pq jo vaig seguir, jo no vaig dir res. Sento que no li puc contar a ningú, ell em segueix parlant per instagram i si jo li deixo de parlar l’haure de veure tots els dies a l’escola i no crec que sigui capaç. Tinc por pq ara em dono conte que no volia, pero en el moment si que volia, llavors no se que fer i no se com explicar-ho, a sobre ell es mes gran llavors tinc com una pressió a fer coses i tinc por. No se amb qui parlar pq les meves amigues no ho entenen i em sento molt malament per no haver dit que no i ser que encara que tinguesi l’oportunitat de tornar-ho a fer tampoc podria dir-ho. Si us plau, necesito ajuda, tinc aquest pensament al cap donant voltes tota l’estona, necesito ajuda. Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Ens sap molt de greu que hagis tingut aquesta tan mala experiència. Potser en aquell moment senties que no tenies escapatòria i no vas poder dir res. Però ell tampoc va preguntar si estaves bé, si volies continuar, si estaves còmode... ell tampoc va generar cap clima de confiança per a que tu poguessis sentir-te lliure de decidir, i expressar, si el que estava passant volies que seguís passant o no. Tu tens 14 anys i ell 16. Ell podria haver preguntat com estaves, si estaves bé, còmode i si volies seguir... i no ho va fer.
No et sentis amb cap tipus de pressió a haver de fer res més ni a repetir absolutament res més amb ell. Si veus que no vols córrer tant, parla-ho amb ell, diga-li. Si sents que no vols quedar més amb ell a soles, no hi tornis a quedar i si et pregunta, li dius que lo de l'altre dia no et va fer sentir bé, que no vols que torni a passar i que no vols seguir amb això. Li pots dir que aquell dia va passar però que no et sents bé de que passés i que et vas sentir incòmode.
Explica'ns com va, estem aquí i t'entenem perfectament.
Una abraçada i seguim en contacte.
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas