Dercutane
Estic fent el tractament per l’acné Darcutane de 40mg i l’altre dia em vaig excedir bastant amb l’alcohol. Se que aquest medicament i l’alcohol son incompatibles i si es combinen poden perjudicar greument el fetge. La cosa es que m’arrepeteixo molt d’haver pres alcohol i voldria saber si per una vegada pot tenir conseqüències greus per la meva salut. Estic molt rallat per aquest tema des de l’ashores. Gràcies!!!
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per a confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Ens comentes que estàs fent un tractament mèdic per a l'acne (Darcutane) i t'amoïna que un dia vas beure bastant alcohol i és incompatible amb el medicament. Vull comentar-te que nosaltres no som especialistes en farmacologia (ni en tractaments per l'acne), però entenc que aquest medicament no és compatible amb la ingesta d'alcohol, perquè el fàrmac, es metabolitza al fetge, igual que l'alcohol i això genera un doble esforç a aquest òrgan. Es recomana evitar l'alcohol, perquè pot augmentar les transaminases (que donen patologia hepàtica) però això és reversible i entenc que per una vegada, difícilment puguis notar les conseqüències. De totes maneres, si vols estar més tranquil, pots demanar al metge la seva opinió o fer-te una analítica. Per altra banda, voldria recordar-te que la ingesta d'alcohol té importants conseqüències negatives per a la salut, tant física com mental, i que aquests efectes perjudicials són tant a curt com a llarg termini, així que hauries d'evitar el seu consum, no només per la incompatibilitat amb la medicació. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas