No estic a un nivell més alt que els meus companys, per tant, no vull sentir-ho així
Bon dia!
Soc una persona que estic acostumada a rebre elogis, solo agradar els professors i solo rebre les seves felicitacions, també en àmbits familiars, artístics... Estic acostumada a que em diguin que soc la més bona de tots en molts espais i crec que he agafat una forta dependència d'això i m'ha fet canviar la meva manera d'actuar amb el món que m'envolta i crec que m'ha condicionat en certs aspectes de la vida. El que més desitjaria ara mateix en aquest món seria que aquesta dependència es desprenés de mi perquè quan no els tinc em resulta dur i a més a més, crec que és una factor poc sa mentalment parlant. A vegades em sento diferent a la resta i és un sentiment extrany, entre superior i inferior, i és una cosa que va molt en contra dels meus ideals, superficialment penso que tots som iguals i que tots podem aprendre molt i molt de tots, però crec q inconscientment tinc algo que em fa sentir diferent, que sinó soc la millor wn algo, si no destaco, si no m'ho diuen i ho diuen als altres, m'omple una emoció negativa (que no m'atreveixo a posar-li una paraula a aquesta emoció perquè no sé exactament quina és) i després començo a reflexionar sobre "perquè tinc aquesta emoció" i ja em sento encara més diferent. Potser és que soc molt individualista i poc cooperativa, però a mi el que m'agradaria més seria esperar molt menys de mi, necesaitar molts menys elogis per ser feliç, no dependre de les emocions dels altres, tenir una ment i un bens estar tranquil i sa i sentir-me igual a la resta de companys amics i persones, ni inferior ni superior...
Algun consell o tècnica per treballar-ho i poc a poc desfer-me d'aquesta capa que m'envolta i no em fa ser qui soc?
Moltissimes gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per compartir de manera tan honesta com et sents. Segur que hi ha altres persones que s'hi poden sentir identificades.
Pel que expliques, és veritat que, si rebem molts elogis i moltes felicitats és probable que la nostra autoestima i autoimatge acabi depenent de factors externs (és a dir, de les altres persones) i això ens compliqui el dia a dia. Perquè implica que hi ha una gran exigència constantment i comparació amb les altres persones per aconseguir "destacar", fet que implica un desajust emocional cada vegada que no ets la persona destacada.
Des d'aquí et proposem un repte:
Apunta't a alguna extraescolar que no dominis. Alguna cosa nova que hagis de començar de nou, que no en tinguis cap noció i que impliqui tot el procés d'aprenentatge i de no ser la "millor". Podria ser patinatge, ceràmica, cuina, música, un esport nou ... el que sigui!! Es tracta d'ampliar el teu repertori i experimentar la llibertat i tranquil·litat d'equivocar-te.
Veuràs com, mica en mica, ho podràs integrar al teu dia a dia ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas