ajuda
Bona nit. Porto uns quants mesos de lio amb un noi. El cas es que sentim una atraccio increible, ens mirem i ens anem a un altre mon, junts ens ho passem molt be, parlem de tot, ens respectem… tot va be. El problema es que jo en un passat vaig patir depressio i ara mateix pateixo ansietat i ell sap que em pot arribar a influir molt a nivell animic. Ara estic en tractament psicologic i em veu be, pero em remarca constantment que mai arribarem a tenir una relacio (per aquest mateix motiu) i em fa mal sentirho perque penso que si estimes molt a una persona, lluites per tirar endavant tot i els obstacles, no creieu? Penso que si sigues ell qui tingues aquest passat i problemes, no tiraria la tovallola, tot i que la situacio sigui dura… No se que fer, si deixar que el temps faci la seva i tot fluixei perque cada cosa acabi al seu lloc (i si hem destar junts ho estarem) o aturar el que tenim, que evidentment no vull i nomes pensarho ja se m’encongeix el pit. Necessito consell, si us plau.
Laura Centellas

Hola!
És molt especial aquesta connexió, oi? Gaudeix-la moltissim!
Amb l'ansietat és natural que apareguin pensaments catastròfics del futur i és important detectar-los per poder situar-los a la realitat. No sabem el motiu pel qual aquest noi no vol tenir una relació: potser desconeix el trastorn i té molta por, potser no se sent preparat per donar el suport que podries necessites, potser no vol assumir aquesta tasca de cura de la relació, o potser no vol vincular-se emocionalment amb tu...
Valora si el que teniu actualment et satisfà i si et sents cuidada i valorada per ell. I després ves fent valoracions cada cert temps per veure si la relació et continua fent sentir bé. En el moment en què et faci sentir malament, en què aquesta relació sigui font d'ansietat i malestar, potser serà el moment de prendre una altra decisió.
A vegades cal saber prendre decisions en el moment que toca. Si vols, comenta-ho a la teva psicòloga i parleu sobre aquesta relació. Si ell té dubtes i té por sobre el que implica aquest trastorn, convida'l a alguna sessió o que ella et doni pautes sobre com ha de reaccionar en els moments en què tinguis un atac de pànic, Si ell té eines, potser se sentirà més preparat per seguir amb la relació. (però això és quelcom que heu de parlar).
Una abraçada! Escriu-nos sempre que ho necessitis!
La Laura Centellas