em sangra l’anus, és normal?
Bon dia, avui m’he dirigit cap al lavabo a fer les
meves necessitats i a la hora de defecar mha costat molt expulsar la meva femta per l’anus, després d’un rato finalment he aconseguit expulsar la femta però ara em fa molt malt el anus i em surt sang, es normal?
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per a contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que a l'hora de defecar has fet un esforç molt gran de l'esfínter i arràn d'això, has vist que et sortia sang per l'anus i també et fa mal. El que ens expliques, pot ser causat per diferents raons, per això, seria bo que anessis a un metge i li expliquessis el que t'està passant. Encara que et faci una mica de vergonya, és important que faci una valoració i pugui donar-te alguna pomada o medicament per a millorar i rebaixar el dolor. Pel que expliques, podries tenir una petita fissura, però és important que t'ho puguin revisar. A banda del possible tractament, també seria convenient que durant uns dies limitis el consum d'aliments astringents, i prioritzis el consum d'aliments amb més fibra, que et facilitin el moment d'anar a defecar, i també és importantíssim que beguis molta aigua (mínim 1,5 litres). Et recomano que vagis al teu metge de confiança i ell podrà donar-te les pautes per a resoldre tot això com més aviat millor. No dubtis a escriure'ns sempre que et calgui, esperem que milloris aviat, una abraçada molt forta!
La Laura Centellas