Males pautes alimentaries
Bon dia.
M’agradaria que m’aconsellessiu ja que no sé què fer.
La meva relació a casa es bastant complicada i això es transporta al menjar. Des de que recordo mai hem tingut una dieta equilibrada, pero a mesura que passen els anys cada cop ho es menys. A casa es menja menjar preparat o ràpid 5 dies de la setmana, i per més que insisteixi en canviar-ho, anem a dietistes i busquem formes de fer-ho, sento que és impossible i que la única que s’hi implica sóc jo (ja que de moment no tinc la estabilitat econòmica com per poder-me pagar jo el menjar he de fer-ho amb el que hi ha a casa, i no hi ha menjar que no estigui ja preparat.). De la mateixa forma, intentar fer el canvi jo sola em desmotiva i tampoc em veig capacitada, doncs sento que són masses coses que saber fer i que veient a diari les pautes que es segueixen a casa sento que tot m’apreta perquè faci el mateix.
A tot això s’hi suma que en l’últim any m’he engreixat. I la questió no es que vulgui baixar de pes perquè si, però actualment estic molt per sobre del que és sà per mi, i no vull estar així perquè no em sento comode ni amb el meu cos ni amb els meus hàbits.
M’agradaria saber si teniu algún consell ja que a casa per mes que ho parlo no hi ha forma de canviar res.
Merci.
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per a confiar-nos el que et passa. Ens expliques que a casa, no tens massa bona relació i que això es trasllada al menjar. Consideres que mai heu menjat de manera sana i equilibrada i penses que cometeu un abús dels menjars preparats, sense alimentar-vos de manera adequada. Tot i que alguna vegada heu anat a especialistes, sents que només tu t'impliques en poder realitzar un canvi, la qual cosa et desmotiva i se't fa molt difícil. A més, darrerament creus
que has agafat pes, la qual cosa et fa sentir incòmode amb el teu cos i de retruc, amb els teus hàbits. És important que tingueu una alimentació sana, variada i equilibrada. La composició exacta estarà determinada per les característiques de cada persona (gènere, edat, estil de vida, etc)  però hi ha uns principis bàsics: incloure fruites, verdures, llegums, fruits secs i cereals integrals, limitar el consum de sucres refinats, grasses saturades i greixos trans (presents en productes prefabricats) així com el consum de sal. És important, que tots els de casa, pugueu rebre assessorament nutricional. Un professional us pot donar unes pautes clares i senzilles, que segurament us ajudaran a modificar aquests hàbits. Junts, podeu treballar en equip i segur que entre tots, podeu trobar la motivació i energia adequada per tal de canviar i millorar aquest aspecte, que us ajudarà a tots a estar millor i més saludables. Per altra banda, el que comentes de l'augment de pes, un cop realitzeu aquests canvis, el teu cos s'adequarà i s'ajustarà al teu pes, segons la teva tendència i constitució. Moltes vegades, creiem que ens sobra pes i que això afecta la nostra salut, i tan sols és que no ens ajustem a l'estereotip de bellesa actual, excessivament prim, que no té en compte les diferents característiques individuals. Així que un cop aconseguiu modificar i millorar els hàbits, ja no t'has de preocupar per res més! Qualsevol cosa que necessitis, no dubtis a escriure'ns! Un petó molt gran!
La Laura Centellas