no sé com afrontar-ho
Diré crec perquè no soc psicologa i no soc ningú per autodiagnosticar- me, però tinc un trastorn alimentari. He buscat informació sobre aquest i compleixo tots els símptomes:
Los síntomas del trastorno por atracón incluyen:
consumir cantidades inusualmente grandes de alimentos en un período corto de tiempo, como, por ejemplo, en dos horas;
comer rápidamente durante los episodios de atracones;
comer incluso cuando está lleno o no tiene hambre;
comer hasta estar tan lleno que se siente incómodo;
comer solo o en secreto para evitar sentirse avergonzado;
tener sentimientos de angustia, vergüenza o culpa por comer;
hacer dietas frecuentes, posiblemente sin perder peso.
No sé com afrontar-ho, el meu cervell no és capaç d'acceptar-ho, però ho vull solucionar.
Em fa especial respecte dir-ho a casa, no per l'exigència, no pel que em puguin dir, sino que pel simple fet d'afrontar-ho i acceptar-ho, pel fet de deixar de ser la nena perfecta que mai havia dut mals de cap.
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que creus que estàs patint un TCA, concretament el trastorn per afartament. Dius que has buscat informació i que reconeixes en tu molts dels símptomes que el caracteritzen. Tot i que a vegades no ho reconeixes o ho acceptes, ens declares que tens la voluntat de solucionar-ho, i això, m'agradaria dir-te que és el primer pas (i el més important). Així que primer de tot, felicitar-te per la valentia i la franquesa amb la qual ens has exposat la teva situació, sovint, es fa molt difícil poder reconèixer o parlar d'aquests temes. Dius que et fa molt de respecte parlar-ho amb la teva família, però és crucial que ells puguin saber-ho també per tal de poder ajudar-te. No pateixis, estic segura que per ells, mai deixaràs de ser la seva nena estimada (no perfecte, perquè ningú ho és). Ells segur que volen que tu estiguis bé, que no t'envaeixi aquest malestar i per ells és una mostra de confiança i també de maduresa i serenitat, el fet que els ho expliquis, i ben segur que ho agrairan. Així que t'animo, a què no ho deixis aquí. Et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (al telèfon 93 454 91 09 o correu consulta@acab.org). Des de l'ACAB, podem oferir-te una trobada (tant virtual com presencial) on podràs expressar-te tan sincerament com ho has fet aquí amb nosaltres, i una psicòloga, t'intentarà assessorar i guiar per tal de poder començar el camí per a sentir-te millor i posar fi a tot això. Esperem la teva trucada o correu, un petó molt fort!
La Laura Centellas