Una pressió al pit que molesta.
Des de fa uns mesos porto tenin problemes amb mi, ja que no confio gaire amb mi mateixa i la meva autoestima cada cop està més baixa. Estic cursant 1r de batxillerat i ho estic pasant molt malament mentalment i fisicament, tinc molts ataca d’ansietat i només estic tranquila i bé quan ho tinc tot controlat i aixó casi mai passa i quan passa també se’m torna a desmarxar. Fa poc, es va morir el meu avi just quan tenia la setmana d’examens, ho vaig pasar fatal no tenia ganes de moure’m del llit i les notes desde llavors han baixat molt. Se que ni molt menys es culpa d’aquest fet, ni molt menys ell voldria que ho hagues pasat d’aquesta manera, però apart de que vull fer la carrera que he volgut fer desde petita, no trobo cap més motivació per a esforçar-me. Tornant amb el primer tema que he dit, quan vaig a fer un examen vaig molt insegura i penso que no puc i se m’oblida tot de cop i moltes vegades em quedo en blanc. Sobrepenso molt pero molt les coses i tampoc se com fer per a no pensar tant. Se que no em se organitzar i vull canviar-ho però sento que no puc i torno a caure i així sempre. I per últim, penso i si estic d’aquesta manera a 1r de batxillerat, no m’imagino com estaré a 2n!
Laura Centellas

Hola!
El que expliques és una simptomatologia molt habitual en l'ansietat. A part dels atacs d'ansietat, també implica la dificultat per concentrar-se, la irritabilitat, dificultats amb el son, nerviosisme i preocupació constant per tot. A més sol venir acompanyat de la sensació que no pots "parar de pensar".
D'altra banda, en un dol és habitual que hi hagi dificultat per concentrar-se i que el rendiment acadèmic disminueixi. I tens tot el dret a trobar a faltar el teu avi i a estar trista les setmanes o mesos que necessitis!
Amb tot això, potser t'aniria bé demanar ajuda professional. Parla-ho amb la teva família i demana'ls ajuda. Segur que t'ajudaran!
Una abraçada,
Nosaltres seguim aquí ;)
La Laura Centellas